ثبت بیش از ۱۵۰۰ جلسه خانگی قرآنی در استان کرمان
کد خبر: 4210800
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

ثبت بیش از ۱۵۰۰ جلسه خانگی قرآنی در استان کرمان

فعال قرآنی استان کرمان، توسعه جلسات خانگی قرآنی را از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین راهکار‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ جلسه با بیش از 10 هزار عضو در مناطق مختلف استان ثبت شده است.

امین نصری، فعال قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برخی فعالیت‌های جامعه قرآنی عصر در سال‌های اخیر اظهار کرد: مهم‌ترین کارویژه این فعالیت‌ها، تلاش برای تثبیت جلسات خانگی قرآنی و البته تاسیس جلسات جدید است.

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۱۵۰۰ جلسه خانگی قرآن با بیش از 10هزار عضو در سامانه جامعه قرآنی عصر استان کرمان ثبت شده است ادامه داد: تربیت مربی جلسات خانگی به صورت مجازی و همچنین بیمه این مربیان را پس از طی مراحل صحت‌سنجی پیگیری کرده و خواهیم کرد.

این فعال قرآنی همچنین به برگزاری پویش ستاره‌های زمین به همت جامعه قرآنی عصر و در چند سال اخیر توجه داد و گفت: این پویش برگرفته از روایت حضرت رسول الله‌(ص) است که می‌فرمایند خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود؛ مانند ستاره‌ای بین آسمانیان می‌درخشد.

ثبت بیش از ۱۵۰۰ جلسه خانگی قرآنی در استان کرمان

وی اضافه کرد: در این پویش، تلاوت سوره مبارکه قدر در پای سفره‌های افطار در کنار برگزاری جلسات خانگی قرآن و قرعه‌کشی سفر زیارتی مشهد بین فعالان این دو زمینه، پیگیری و دنبال می‌شود؛ ضمن آن که این پویش بخش دیگری به نام ستاره‌ساز هم دارد که در آن از افرادی که بتوانند زمینه را برای برگزاری جلسات خانگی قرآن توسط دیگران فراهم و تسهیل کنند به صورت ویژه مورد تقدیر قرار می‌گیرند. امسال پویش‌های زندگی با آیه‌ها و مسطورا نیز توسط مربیان جلسات خانگی قرآن تبلیغ و ترویج می‌شود.

نصری همچنین به برگزاری اجلاسیه جلسات خانگی قرآن با حضور مسئولان و همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان کرمان همراه با برگزاری افطاری‌های مردمی و اهدای هدایا توسط مردم و خیرین پرداخت و بیان کرد: برخی از این اجلاسیه‌ها در شهرستان‌هایی مانند بافت، شهربابک، جازموریان و انار برگزار شده و برخی دیگر مانند کهنوج، رفسنجان، زرند و نرماشیر در روز‌های آینده برگزار خواهد شد که در آنها از برخی فعالان و کنش‌گران قرآنی تقدیر می‌شود.

این فعال قرآنی استان کرمان با اشاره به تبلیغ پویش‌های ستاره‌های زمین، زندگی با آیه‌ها و مسطورا در میز‌های خدمت نمازجمعه و بیلبورد‌های شهری استان کرمان، ابراز امیدواری کرد رسانه‌های مختلف نیز بیش از پیش به تبلیغ این پویش‌ها همت گمارند.

انتهای پیام
captcha