بازدید هیئت حزب راست‌گرای افراطی سوئد از مسجدی در این کشور
کد خبر: 4210926
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

بازدید هیئت حزب راست‌گرای افراطی سوئد از مسجدی در این کشور

مسجدی در شهر یوتبری سوئد شاهد بازدید هیئتی از حزب راست‌گرای افراطی «اس دی» به دعوت امام جماعت این مسجد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از مطبوعات سوئدی، مصعب رشید، امام جماعت مسجد «ناصر» در شهر یوتبری، در غرب سوئد، هیئتی از حزب سافاریا دموکراتنا، (اس. دی) را برای بازدید از مسجد و انجام یک بحث اجتماعی دعوت کرد.

حزب یاد شده نیز یکی از نمایندگان این حزب در پارلمان را برای بازدید از مسجد فرستاد، اما این بازدید به یک بحث جنجالی میان نماینده حزب دموکرات و امام جماعت مسجد ناصر بدل شد.

به نوشته روزنامه «گوتبورگ بوستون»، این نماینده راست افراطی دیدگاه‌های انتقادی و توهین‌آمیزی نسبت به اسلام، قرآن و ماه مبارک رمضان بیان کرد. در برابر امام جماعت این اظهارات را توهین‌آمیز و غیرقابل‌قبول دانست. به گفته وی ماه مبارک رمضان یک امر مخصوص مسلمانان است و آنها اختیار انجام مناسک خود را دارند.

نماینده تندرو حزب اس دی همچنین اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی و دین خشونت‌آمیز مورد حمله قرار داد و داعش را نماینده اسلام واقعی توصیف کرد. در برابر امام جماعت مسجد ناصر نیز تصریح کرد: با وجود تمام توضیحات به نظر می‌رسد این نماینده قصدی برای درک متقابل ندارد.

حزب راست‌گرای افراطی اس دی از مهم‌ترین مخالفان حضور مسلمانان در سوئد و از مدافعان حمایت از هتک حرمت قرآن به بهانه آزادی بیان است و بارها تصریح کرده است که با هرگونه تلاشی برای تصویب قوانین منع هتک حرمت مقدسات اسلامی مخالفت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha