بازارچه‌های ویژه فروش تولیدات بانوان ایجاد می‌شود
کد خبر: 4211127
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
انسیه خزعلی:

بازارچه‌های ویژه فروش تولیدات بانوان ایجاد می‌شود

معاون رئیس‌جمهور یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها را بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان دانست و افزود: در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه‌اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شد و مکان‌یابی در حال انجام است.

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از سمنان، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور، امروز، 30 فروردین‌ماه در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، سال گذشته مشاغل خانگی افزایش قابل توجهی داشته که در کاهش نرخ بیکاری مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تسهیلات سال گذشته در قسمت مشاغل خانگی پرداخت شد، اظهار کرد: مجوزهایی در این زمینه صادر شده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه‌دار، یادآور شد:  مشکلاتی در قبول ضمانت از سوی برخی بانک‌ها وجود داشت که در این راستا در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه‌دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان است که در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه‌اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شد و مکان‌یابی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha