کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»؛ راهنمایی برای فهم بهتر مسئله فلسطین
کد خبر: 4211802
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»؛ راهنمایی برای فهم بهتر مسئله فلسطین

کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» راهنمایی برای فهم بهتر مسئله فلسطین است که براساس مجموعه بیانات و سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول دوران رهبری تا سال 1395 گردآوری و منتشر شده است.

کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت و رهبری بارها درباره فلسطین سخنرانی کرده‌اند و به مناسبت‌های مختلف در بیانات‌شان مسئله فلسطین را از ابعاد و زوایای گوناگون مورد توجه قرار داده‌اند.
 
این بیانات و موضع‌گیری‌ها دقیقا در ادامه راه و مسیر ترسیم‌شده از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است که از همان آغاز انقلاب با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، مسئله فلسطین را به منزله یکی از مسائل اساسی جهان اسلام و جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی در مسیر دفاع از مظلومان و مستضعفان و مبارزه با مستکبران مطرح کرد.
 
گستره اطلاعات معظم له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسئله فلسطین، هر محقق، پژوهشگر و جوینده حقیقت را به پاس سخنان ایشان می‌کشاند.
 
از این منظر کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» با گردآوری مجموعه بیانات، پیام‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون مسئله فلسطین تلاشی ناچیز برای تسهیل استفاده علاقه‌مندان از محضر ایشان است.
 
این کتاب که به کوشش سعید صلح‌میرزایی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده اولین بار در پاییز سال 1390 منتشر و چهار بار تجدید چاپ شد. پس از مدتی ترجمه عربی و ترجمه گزیده انگلیسی آن نیز عرضه شد.
 
از تابستان سال 1394 و همزمان با مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 5+1 بازتاب‌هایی از این کتاب و آرای رهبر معظم انقلاب درباره آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل در روزنامه‌ها و نشریات معروف اسرائیلی، آمریکایی و غربی مطرح شد. در نهم مهرماه همان سال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این کتاب را به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد و به دروغ مدعی شد که این کتاب از سوی رهبر معظم انقلاب و چند روز پس از توافق هسته‌ای در 23 تیر ماه 1394، منتشر شده است. او کتاب فلسطین را حاوی نقشه‌راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی معرفی کرد و به نشان اعتراض 44 ثانیه سکوت کرد و به چشمان حاضران خیره شد.
 
عصبانیت این جنایتکار کودک‌کش، نشان‌دهنده توفیق این کتاب در انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند مصداق آیه 120 سوره «توبه» باشد: «لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» (در هیچ مکانی که کافران را به خشم آورد قدم نمی‌گذارند و از دشمنی غنیمتی به دست نمی‌آورند مگر اینکه به سبب آن، عمل صالحی برای آنان نوشته می‌شود زیرا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند.»
 
کتاب «فلسطین؛ از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»
 
برای تکمیل فایده و استفاده از این اثر گران‌سنگ مطالب آن تا دی‌ماه 1395 به روزرسانی شده است و همچنین ضمائمی به کتاب افزوده شده تا فهم بیانات معظم له آسان‌تر شود.
 
همچنین، کتاب در 9 بخش مقدمه، کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه‌حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده روشن و در 620 صفحه بیانات و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیرامون مسئله فلسطین از زوایا و ابعاد مختلف ارائه داده است.        
                
انتهای پیام
captcha