هدایت، حمایت و نظارت؛ سه مأموریت نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4211975
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

هدایت، حمایت و نظارت؛ سه مأموریت نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور کشور با اشاره به سه مأموریت اصلی این نهاد گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه مأموریت نهادهای رهبری در دانشگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور،به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان همدان، با بیان اینکه همدان یکی از دانشگاه‌های پیشکسوت است، اظهار کرد: حدود پنج و شش سال پیش نیمی از دانشگاه‌های پیام نور کشور مسئول نهاد رهبری نداشتند. امروز حجت‌الاسلام افلاکیان که سابقه فعالیت در نهاد‌های مختلفی را دارد به‌عنوان چهارمین مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه معرفی می‌شود. 

وی با یادی از مرحوم آیت‌الله رازینی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های همدان بیان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور کشور به جز استان همدان تقریبا نوپاست، اما مایه امیدواری است که رؤسای دانشگاه‌ها با نهاد ارتباط خوبی دارند.

نبوی با اشاره به وظایف و مأموریت‌های نهاد رهبری گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه مأموریت نهادهای رهبری در دانشگاه‌هاست.

وی به داستانی از حضور آیت‌الله علامه جعفری در کنفرانسی در دانمارک با موضوع «ارزش انسان» اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس که جامعه‌شناسان دنیا حضور داشتند، از ایران نیز چند نفر از جمله علامه جعفری دعوت شده بودند، هرکس در زمینه‌ای بحثی می‌کند، برخی ارزش انسان را به علم او نسبت می‌دهند برخی به ثروت، تجربه و سن و ... .

نبوی گفت: علامه جعفری در این کنفرانس بیان می‌کند ارزش هر چیزی به ذات اوست، به‌طور نمونه طلا به عیارش، ارزش پول هر کشور به پشتوانه آن و ارزش انسان به آنچه که عشق می‌ورزد. اگر انسان به خدا عشق بورزد قیمتش خدایی می‌شود؛ به تعبیر قرآن کریم اگر رنگ خدایی بگیریم قیمتمان بالا می‌رود، همچون شهید حاج قاسم سلیمانی که 40 سال در حوزه مقاومت بود و در نهایت مزد اخلاص و ولایت‌مداری که شهادت در راه خدا بود را گرفت.

انتهای پیام
captcha