حماس درگذشت عالم یمنی را تسلیت گفت
کد خبر: 4212024
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

حماس درگذشت عالم یمنی را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای درگذشت شیخ عبدالمجید الزندانی، عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که ما درگذشت این عالم بزرگ، بنیانگذار دانشگاه الایمان در یمن و هیئت جهانی اعجاز علمی در قرآن و سنت در مکه مکرمه را تسلیت می‌گوییم.
حماس تأکید کرد که این عالم بزرگ علاوه بر خدمات ارزشمندی که در راه اسلام و دعوت به آن انجام داد، همواره از حامیان قضایای امت و در رأس آن قضیه فلسطین، قدس و مسجد الاقصی بود.
این جنبش ضمن تسلیت درگذشت این عالم جلیل القدر و حامی مقاومت فلسطین و مبارزات مشروع ملت فلسطین به خانواده ایشان و سراسر ملت یمن، از خداوند منان مسئلت کرد که ایشان را با پیامبران، صادقان، شهدا و صالحان محشور فرماید.

عبدالمجید الزندانی در سال ۱۹۴۲ در روستای الظهبی در مدیریت الشعر استان أب در جنوب غربی یمن به دنیا آمد، اما اصالتاً اهل منطقه زندان در ناحیه ارحب در استان صنعا بود.

تحصیلات اولیه خود را در الکتاب در زادگاهش گذراند و در عدن به تحصیل رفت و سپس برای تحصیل در دانشگاه به مصر رفت و در آنجا به دانشکده داروسازی پیوست و دو سال در آنجا تحصیل کرد و سپس به دلیل علاقه به شریعت آن را ترک کرد. او به تحصیل علوم شرعی پرداخت و توانست با علمای ارشد در الازهر شریف ملاقات کند.

وی قبل از رفتن به عربستان سعودی و ملاقات با علمای ارشد آن، خود را وقف تحصیل در الازهر کرد و بعداً از دانشگاه اسلامی عمران در سودان مدرک دکترا گرفت.

وی در عربستان سعودی تدریس کرد و در تأسیس مرجع بین المللی اعجاز علمی در قرآن و سنت مشارکت داشت.

پس از بازگشت به یمن پس از انقلاب ۱۹۶۷، مشاغل و مسئولیت‌های مختلفی از جمله مدیریت مؤسسه علمی النور و مشاغل تدریس در برخی مؤسسات آموزشی را بر عهده گرفت و در کارهای سیاسی نیز شرکت داشت.

انتهای پیام
captcha