یمن: سرکوب دانشجویان دروغگویی امریکا در دفاع از آزادی را نشان می‌دهد
کد خبر: 4212395
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

یمن: سرکوب دانشجویان دروغگویی امریکا در دفاع از آزادی را نشان می‌دهد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با محکوم کردم سرکوب تجمعات صلح آمیز دانشجویی در امریکا تاکید کرد که این اقدامات دروغگویی ایالات متحده در قبال آزادی بیان را اثبات می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که بر حق شهروندان آمریکایی در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین تاکید دارد. این جنبش در ادامه افزود که موضع اخلاقی دانشجویان بیانگر افزایش سطح آگاهی در مورد فلسطین است. 

دفتر سیاسی انصارالله تصریح کرد: سرکوب بدون توجیه تظاهرکنندگان مسالمت جو برملا کننده دروغ بودن ادعاهای دولت آمریکا در دفاع از آزادی است.

جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: ما اقدام مسئولان آمریکایی در سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت جو در دانشگاه‌ها به این دلیل که خواهان توقف جنایت‌های کشتار دسته جمعی در غزه شده‌اند، محکوم می‌کنیم.

با تشدید تنش‌ها بین دانشجویان و پلیس آمریکا در بحبوحه گسترش تظاهرات‌ در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در نوار غزه، دانشگاه‌های آمریکا شاهد اوج گرفتن اعتراضات و بازداشت دانشجویان معترض است؛ امری که «مایک جانسون»، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را به تهدید به استقرار گارد ملی واداشته است.

تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و تگزاس با درگیری دانشجویان و پلیس مجهز به تجهیزات ضد شورش برگزار و منجر به دستگیری ده‌ها دانشجوی معترض شد.

جنبش اعتراضی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد به طوری که ده‌ها نفر هفته گذشته پس از فراخوان پلیس علیه تظاهرکنندگان توسط ریاست دانشگاه به بهانه ارعاب و یهودستیزی دستگیر شدند.

 

انتهای پیام
captcha