محیط آکادمیک جایی برای بیان نگاه‌های آزاداندیش و حق‌طلبانه است
کد خبر: 4212634
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

محیط آکادمیک جایی برای بیان نگاه‌های آزاداندیش و حق‌طلبانه است

رئیس دانشگاه فردوسی گفت: محیط آکادمیک جایی برای بیان نگاه‌های آزاداندیش و حق طلبانه است.

مراسم تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان خراسان رضوی در دفاع از دانشجویان حق‌طلب دانشگاه‌های آمریکا در مقابل دانشگاه فردوسی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود میرزایی، رئیس دانشگاه فردوسی امروز 8 اردیبهشت در مراسم تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان خراسان رضوی در دفاع از دانشجویان حق‌طلب دانشگاه‌های آمریکا در مقابل دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: امروز بار دیگر آمدیم تا با ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنیم و آمدیم که بگوییم ما حق‌طلبانی هستیم که اگر در سراسر دنیا ظلمی واقع شود ملت ایران و انقلاب اسلامی این ظلم را برنمی‌تابد و لذا ظلم هفتاد ساله رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کند و امید است به زودی شاهد سرنگونی این رژیم باشیم.

 وی افزود: امروز می‌دانیم نخبه‌ترین جامعه کشور آمریکا شامل 38 دانشگاه برتر آمریکا متوجه نقشه‌های شوم آمریکای مستکبر و رژیم صهیونیستی شدند. یک سال پیش عده‌ای از اغتشاشگران سعی داشتند نقشه‌های اسرائیل و آمریکا را در کشور ما اجرا کنند که شکر خدا راه به جایی نبردند و این از بصیرت مردم ایران بود.

 میرزایی ادامه داد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی خودشان گرفتار نقشه‌های شوم خود شده‌اند و امروز با حضور در این تجمع آمده‌ایم بار دیگر با رهبری و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنیم و بگوییم جامعه دانشگاهی با بصیرت بالا، جامعه دانشگاهی با همیت و غیرت در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و در دفاع از کشورهای مظلوم ساکت نخواهیم ماند و با جدیت در راستای استقرار نظام امام عصر سربازی می‌کنیم.

 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: امروز به نمایندگی جامعه دانشگاهی خراسان رضوی و مشهد نامه‌ای به زبان انگلیسی آماده کرده و به رؤسای 38 دانشگاه ارسال کردیم و در آن نامه قید کردیم که محیط آکادمیک جایی نیست که رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیئت علمی داشته باشید.

 وی اظهار کرد: در نامه قید شده که محیط آکادمیک جایی برای بیان نگاه‌های آزاداندیش و حق‌طلبانه است و این چرا مطرح است که برای چه به جان اساتید و نخبگان خود افتاده‌اند. بعد از پیروزی هفت اکتبر دسیسه‌ها و اقدامات شیطانی آنها آغاز شد و نشان داده شد که قدرت آنها پوشالی بوده و فقط سعی دارند در فضای مجازی تبلیغات و قدرت‌نمایی کنند و نشان داده شد بر اساس پیش‌بینی رهبری نابودی اسرائیل و برچیده شدن ظلم در سراسر دنیا نزدیک است.

در ادامه رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: آن روز که هندسه دانشگاه در غرب مهندسی شد و جبهه استکبار فضای تولید دانش، تربیت دانشجو و علم و عالم را طوری طراحی کرد که تضمینی برای ادامه زندگی منحوس خود داشته باشد و این مدل و هندسه را به کشورهای دیگر صادر کرد شاید فکرش را هم نمی‌کرد روزی قلب طپنده پشتوانه فلسفی، اندیشه‌ای و عملکردی بزرگترین کشور جبهه استکبار با 38 دانشگاه به استقبال مبارزه با ارزش‌های ضد انسانی او بروند.

 وی افزود: روزی امید جبهه استکبار این بود که در دانشگاه‌های جبهه مقاومت به خصوص در دانشگاه‌های ایران، دانشجو علیه ارزش‌های برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی بلند شود و به عنوان پیاده نظام او به مبارزه با ارزش‌ها بپردازد.  عده‌ای از مردم مظلوم در غزه بلند شدند و دوباره انسانیت انسان خفته را بیدار کردند و عده‌ای مظلوم در غزه بلند شدند و قلب طپنده جبهه استکبار را به هم ریختند و باعث شدند دانشگاه‌هایی که مشغول تعلیم و تربیت علم و عالم آینده این رژیم کودک‌کش بودند به هم بریزند، همان‌هایی که امید آینده آنان بودند امروز بیدار شدند و در برابر ذلت انسانیت به پا خواسته و عزت انسانیت را از دولتمردان مطالبه می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی ادامه داد: این اتفاق بزرگی است و نظم نوینی حول محور مبارزه مستضعفین در مقابل مستکبرین در جهان در حال شکل‌گیری و این شروعی است که امام بزرگوار ما آغاز کننده آن بود. افتخار می‌کنیم و خدارا شاکر هستیم که در دورانی زیست می‌کنیم که این شرایط را می‌بینیم. امروز دور هم جمع شدیم که وحشیگری این رژیم مستکبر کودک‌کش را علیه دانشجویان خودش محکوم کنیم.

 نوروزی گفت: خداوند در قرآن کریم وعده داده که وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم.

مراسم تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان خراسان رضوی در دفاع از دانشجویان حق‌طلب دانشگاه‌های آمریکا در مقابل دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام
captcha