بودجه؛ معضل اصلی نمایشگاه قرآن مشهد/ تأمین تنها یک دهم اعتبارات این نمایشگاه توسط وزارت ارشاد
کد خبر: 1432923
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳

بودجه؛ معضل اصلی نمایشگاه قرآن مشهد/ تأمین تنها یک دهم اعتبارات این نمایشگاه توسط وزارت ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در شهر مشهد به یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است و این در حالی است که هنوز عدد و رقم و بودجه مشخصی از سوی دولت برای برپایی این نمایشگاه اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در شهر مشهد به یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است و این در حالی است که هنوز عدد و رقم و بودجه مشخصی از سوی دولت برای برپایی این نمایشگاه به استان اختصاص نیافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سهم اندکی از تأمین این هزینه‌ها را بر‌عهده گرفته است.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد پس از نمایشگاه تهران به‌عنوان دومین نمایشگاه قرآن بزرگ و معتبر کشور محسوب می‌شود اما نهمین دوره این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که هنوز در پیچ و خم اعتبارات مانده است به‌گونه‌ای که مسئولان برگزاری با چالش‌های فراوانی در این زمینه مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه نبود اعتبارات مشخص برای این نمایشگاه به دغدغه‌ای هر ساله برای مسئولان ارشاد تبدیل شده است، گفت: مسئله بودجه نمایشگاه قرآن مشهد به یک مشکل تکراری تبدیل شده و مسئولان به‌جای آنکه وقت خود را بر روی کیفیت و محتوای نمایشگاه بگذارند، بر روی مسئله کمبود بودجه متمرکز می‌شوند.

هزینه یک میلیاردی نمایشگاه نهم قرآن مشهد بر دوش مسئولان استان

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: حدود 20 سازمان و نهاد با اعتبارات خود در نمایشگاه امسال شرکت کردند، با این وجود هزینه برگزاری نمایشگاه امسال در حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بودجه‌های حداقلی برای نمایشگاه قرآن مشهد در نظر گرفته شده است، گفت: 100 میلیون تومان از سوی وزارت ارشاد و 100 میلیون تومان نیز توسط شهرداری مشهد به نمایشگاه امسال اختصاص یافته که این مبلغ بسیار کم و حداقلی به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب درخصوص زمان جذب این اعتبارات گفت: در این حوزه تنها می‌توانم بگویم، اعتبارات نمایشگاه پارسال در حدود یک ماه پیش واریز شد، بنابراین دست ما در بحث اعتبارات واقعاً بسته است و این امر، مسئولان را از پای درآورده است.

سردرگمی در بحث عدد و رقم اعتبارات نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تأکید کرد: اگر برای انجام کاری، بودجه مشخصی وجود داشته باشد می‌توان برای برپایی نمایشگاه برنامه‌ریزی کرد اما در‌خصوص برگزاری نمایشگاه ما با یک سردرگمی در بحث اعتبارات مواجه هستیم زیرا رقم مشخصی به آن اختصاص نیافته است.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب به ضعف تبلیغات نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هم اشاره کرد و گفت: ما می‌خواستیم شهر مشهد غرق در پوسترها و بنرهای برگزاری نمایشگاه شود اما برای این کار 300 میلیون تومان بودجه نیاز داشتیم لذا مجبور بودیم به‌دلیل کمبود اعتبارات به تبلیغات اندک بسنده کنیم.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از این نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از پیگیری جدی اعتبارات این نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

captcha