امر به معروف و نهی از منکر از احکام حقوق شهروندی است
کد خبر: 1476009
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

امر به معروف و نهی از منکر از احکام حقوق شهروندی است

گروه اجتماعی: مدیر گروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: امر به معروف و نهی از منکر، از جمله حقوق شهروندی از منظر اسلام است و نشان‌دهنده عشق انسان به مکتب الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مسعود اخوان‌فر، مدیر گروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امروز، یکم آذرماه در مراسم گرامیداشت حقوقدانان بسیج در سنندج، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مأموریت جدیدی است که برعهده بسیجیان گذاشته شده است. 
وی افزود: چنانکه امام(ره) هم فرموده‌اند، بسیجیان کارهای بزرگی انجام داده‌اند که عموم مردم از آنها بی‌اطلاع هستند و انجام این کارها در ذات بسیجیان است.
مدیر گروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد: انگیزه اصلی بسیجیان در برداشتن گام در راه دفاع از اسلام و میهن، عشق به خداست. 
وی تصریح کرد: حضور در دفاع از نظام، برخورد با گروه‌های ضد‌انقلاب، حضور در حوادث غیرمترقبه و همچنین در تمام صحنه‌ها، از افتخارات بسیجیان است.
وی ادامه داد: تشکیل بسیج حقوقدانان، حرکتی بود برای پیام رسانی انقلاب و مأموریت غنی‌سازی فرهنگ( ما می‌توانیم) در همه اقشار تخصصی را بر‌عهده دارد. 
اخوان‌فر با اشاره به اینکه ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از آیات قرآن آمده، ذکر کرد: بسیج به‌عنوان جزئی از سپاه پاسداران، برای ادامه نقش آنان و حفاظت از نظام اسلامی و دستاوردهای آن تلاش می‌کند. 
وی در ادامه با اشاره به مخدوش کردن فریضه بزرگ بسیج، عنوان کرد: در این عرصه بسیجیان و عموم مردم، با عملیاتی روانی مواجه هستیم. 
مدیر گروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به اینکه حقوق ما نشات گرفته از اسلام است، اظهار کرد: اگر بخواهیم در راستای مقابله با جنگ روانی دشمنان گام برداریم، باید بر موضوعات روز واقف باشیم و آنها را به خوبی بشناسیم. 
وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، از جمله حقوق شهروندی از منظر اسلام است و نشان‌دهنده عشق انسان به مکتب الهی است.
اخوان‌فر یادآور شد: امر به معروف، ضامن اجرای همه واجبات و ترک منکرات است و این وظیفه مهم و سنگین امروز بر‌عهده همه اقشار مختلف و به‌ویژه بسیجیان است.

captcha