سیره حضرت زهرا(س) منبع پاسخ به شبهات حجاب در ایام فاطمیه باشد
کد خبر: 2957726
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مؤمنی:

سیره حضرت زهرا(س) منبع پاسخ به شبهات حجاب در ایام فاطمیه باشد

گروه جامعه: یک مداح اهل بیت(ع)، حضرت زهرا(س) را الگوی پذیرفته شده برای تمامی سنین دانست و گفت: زمانی که شبهات مربوط به حجاب با بیان سیره ایشان پاسخ داده شود، هیچ‌کس توان مقابله با آن را نمی‌یابد.

سیدعلی مومنی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، به مهم‌ترین محورهایی که در ایام فاطمیه باید مورد توجه مداحان و روضه خوانان قرار گیرد اشاره و عنوان کرد: اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد رعایت زمینه‌های وحدت سنی و شیعه است.

وی با تأکید بر اینکه سخنان مداحان و روضه خوانان نباید زمینه‌های تفرقه بین شیعیان و سنی مذهب‌ها را به وجود بیاورد، اظهار کرد: دنبای امروز نیاز به وحدت شیعه و سنی دارد و ایام فاطمیه نه تنها نباید به جدایی و تشتت بین این دو گروه بیانجامد بلکه می‌تواند فرصتی برای وحدت این دو گروه باشد.

مؤمنی بر ضرورت بیان جلوه‌های ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا(س) در جلسات عزاداری تأکید و تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری(س) همواره حامی امیرالمؤمنین به عنوان ولی مسلمین بودند. این مهم باید در قالب روایت و روضه در جلسات عزاداری تبیین شود.

وی از دیگر مواردی که نیاز امروز جامعه است و می‌توان با رجوع به سیره حضرت زهرا(س) پاسخ عملی برای آن یافت را موضوع عفاف و حجاب برشمرد و گفت: جلسات عزاداری نباید صرفا به مداحی بگذرد چرا که نیاز امروز شیعه آگاهی از سیره ائمه معصومین(ع) است.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی پذیرفته شده برای تمامی سنین هستند و زمانی که شبهات مربوط به حجاب با بیان سیره ایشان پاسخ داده شود هیچ کس توان مقابله با آن را نمی‌یابد.

captcha