چاپ قرآن هنری ویژه سال 2017
کد خبر: 3489206
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

چاپ قرآن هنری ویژه سال 2017

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از چاپ قرآن هنری ویژه سال 2017 تا دی‌ماه امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‎نسب، معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از چاپ یک قرآن هنری ویژه سال 2017 که طی آن مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، خبر داد و افزود: این قرآن از محل اعتبارات معاونت قرآن و عترت تهران چاپ خواهد شد که اکنون در حال انجام کارهای اجرایی آن هستیم.
معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیشنهاد اولیه چاپ این قرآن از سوی معاونت استان بوده است كه در کمیته فرهنگی مشهد 2017 مصوب شد و در نهایت معاونت تهران نیز این پیشنهاد را پذیرفت.
وی با بیان اینکه خط، تذهیب، ترجمه و کیفیت چاپ این قرآن از ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌رود، اظهار کرد: بر اساس طرح اولیه قرار بود کتابت این قرآن توسط یک خوشنویس مطرح نسخ‌نویس در کشور صورت گیرد که این امر بسیار زمان‌بر است لذا به دلیل کمبود وقت و فاصله کمی که تا سال 2017 داریم، احتمالا از همان خط‌های موزه‌ای در کتابت این قرآن استفاده شود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در خصوص ترجمه این قرآن نیز افزود: ترجه قرآن نیز هنوز در حال پیگیری است اما قطعا از ترجمه‌های جدیدی چون ترجمه حسین انصاریان، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، ابوالفضل بهرام‌پور و ... بهره خواهیم برد و از ترجمه الهی قمشه‌ای که ترجمه‌ای قدیمی به شمار می‌رود و معاونت تهران نیز دیگر روی این ترجمه نظر ندارد، استفاده نخواهیم کرد.
وی با اعلام این خبر که اعتبار چاپ این قرآن تأمین شده و مشکل مالی در ارتباط با آن نداریم، اضافه کرد: سال 2017 از یازدهم دی‌ماه امسال آغاز می‌شود و این قرآن تا دی‌ماه قطعا آماده خواهد شد.
captcha