آغاز سومین دوره جشنواره منطقه‌ای مسابقات قرآن کمیته امداد در مشهد
کد خبر: 3493345
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
در گروه دوم صورت می‌گیرد؛

آغاز سومین دوره جشنواره منطقه‌ای مسابقات قرآن کمیته امداد در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: افتتاحیه مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) در گروه دوم ویژه مادران و دختران مددجو این نهاد، بعداز ظهر امروز، 11 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افتتاحیه مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) ویژه مادران و دختران مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گروه دوم عصر امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای زیارت آغاز می‌شود.
بر اساس این گزارش، این مراسم افتتاحیه با حضور مدیران و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و با حضور 309 متسابق مددجوی مادر و دختر این نهاد از هشت استان آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، قزوین، البرز، اردبیل، زنجان و همدان برگزار می‌شود.
بنابر اين گزارش، این مسابقات به صورت منطقه‌ای و با حضور مادران و دختران مددجوی این نهاد از سراسر کشور و در قالب چهار دوره که در هر دوره هشت استان حضور دارند به میزبانی مشهد و با هدف ایجاد فضای قرآنی و ایجاد سبک زندگی بر مبنای قرآن و نهج‌البلاغه در سطح خانواده‌های مددجو اجرايی می‌‌‎شود.
دوره اول این مسابقات با حضور ۳۰۰ نفر از هشت استان اصفهان، سمنان، مرکزی، خراسان شمالی، یزد، تهران، قم و خراسان رضوی، از چهارم اردیبهشت‌ماه در بوستان موضوعی زیارت مشهد آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه یافت.
متسابقان هر دوره در مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در رشته‌های ترتیل و حفظ پنج جزء، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
در واقع بعد از پایان رقابت متسابقان هر گروه و اهدای جوایز منتخبان، طی هفته‌های آینده نیز شرکت‌کنندگان دیگر گروه‌ها در این رقابت‌‌ها حضور می‌یابند و  هر هفته هشت استان و در مجموع این چهار دوره ۱۲۰۰ نفر متسابق شرکت می‌کنند.
زیارت حرم مطهر رضوی، برنامه انس با قرآن در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع)، برگزاری مسابقه فرهنگی مکتوب از نشریه قرآنی نسیم بهشت، بازدید از تفرجگاه چالیدره و زیارت امامزادگان یاسر(ع) و ناصر(ع) در طرقبه از برنامه‌های جانبی این جشنواره به شمار می‌رود.
اختتامیه دوره دوم این مسابقات سه‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 الی 11 با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده هر رشته در در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) واقع در قاسم‌آباد، ابتدای پلیس‌راه برگزار خواهد شد. 
یادآور می‌شود، دوره‌های بعدی این مسابقات که تنها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و مرحله کشوری ندارد، در روزهای  ۱۸ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور منتخبان قرآنی دیگر استان‌های کشور و به میزبانی مشهد ادامه می‌یابد.
captcha