آزمون رشته‌های شفاهی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3546730
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

آزمون رشته‌های شفاهی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در کاشمر برگزار شد

فعالیت‌های قرآنی: آزمون شفاهی رشته حفظ قرآن ویژه گروه سنی زیر 12 سال به عنوان بخشی از پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت امروز، 27 آبان‌ماه در مؤسسه تخصصی حفظ قرآن کریم حضرت زینب(س) شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آزمون شفاهی رشته حفظ قرآن ویژه گروه سنی زیر 12 سال به عنوان بخشی از پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت امروز، 27 آبان‌ماه در مؤسسه تخصصی حفظ قرآن کریم حضرت زینب(س) شهرستان کاشمر برگزار شد.
بنابر این گزارش، در حاشیه بازدید از روند برگزاری این آزمون جواد روشندل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری این آزمون در بخش شفاهی زیر 12 سال در رشته حفظ قرآن کریم، افزود: کارت‌ داوطلبان شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی صادر و شهرستان‌ها مکلف بودند در بازده زمانی 20 الی 28 آبان‌ماه آزمون را ویژه رشته حفظ زیر 12 سال در شهرستان برگزار کنند.
روشندل با بیان اینکه نتایج این آزمون به معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال خواهد شد، گفت: داوری این آزمون را که 28 نفر برای حضور در آن ثبت‌نام کردند در رشته حفظ خانم حافظ و در رشته صحت قرائت خانم قربانی که هر دو از حافظان کل قرآن در شهرستان هستند بر عهده داشتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه نتایج این آزمون شنبه، 29 آبان‌ماه اعلام خواهد شد، گفت: شرکت‌کنندگان زیر 12 سال این آزمون در رشته حفظ جزء 30 و یک جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از این افراد به صورت اینترنتی و همزمان با آزمون کتبی و حضوری بزرگسالان انجام شده است، اظهار کرد: در بخش آزمون کتبی این رقابت‌ها که 20 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد بیش از هزار و 300 نفر شرکت کردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی از مؤسسات قرآن و عترت ریحانه ولایت، پردیس قرآن و مهد قرآن هستند، بیان کرد: کسانی که در آزمون کتبی و شفاهی بتوانند 60 درصد امتیاز را کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه در همان رشته خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در 18 رشته و در دو موضوع حفظ و ترجمه مفاهیم برگزار شده است، گفت: به پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی و شفاهی جوایز ارزنده‌ای اهداء خواهد شد.
روشندل با بیان اینکه در حال حاضر مؤسسات قرآن و عترتی که پرونده‌های آنها در کاشمر تشکیل شده است، پنج مؤسسه هستند، عنوان کرد: دو مؤسسه جامعة القرآن کریم و مؤسسه مهد قرآن کریم هم در این شهرستان فعال‌اند که به عنوان شعبه‌ای از دفتر مرکزی آن محسوب شده و در کاشمر فعالیت می‌کنند.
captcha