به نام قرآن‌آموزان به کام مؤسسات و نهادها
کد خبر: 3576730
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

به نام قرآن‌آموزان به کام مؤسسات و نهادها

گروه شهرستان‌ها: بارها مشاهده شده که اسم یک قاری و حافظ قرآن توسط نهادها و موؤسسات مختلفی به کار برده شده و هر کدام از اسم آنان برای کیفیت آموزش خودشان مانند آموزشگاه‌های کنکور سخن گفته و بنر زده‌اند در حالی که در اکثر مواقع، این ادارات و مؤسسات برای آموزش و کمک به این قرآن‌آموزان حتی یک ریال هم هزینه نکرده‌اند ولی افتخار آنان را به نام خودشان ثبت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، متأسفانه در چند سال اخیر در آزمون‌ها و مسابقاتی که توسط نهادها و ادارات مختلف کشور از قرآن‌آموزان گرفته می‌شود، مشاهده شده است موفقیت یک قرآن‌آموز در یک بخش به نام نهادها و سازمان‌های برگزارکننده آزمون ثبت می‌شود؛ این در حالی است که برخی از قرآن‌آموزان زیرنظر مؤسسات قرآنی و با هزینه خودشان دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند.
شاهد این قضیه تربیت حافظان قرآنی است که یکی از مسئولان استانی اداره ارشاد، سند تربیت حافظان قرآن را افراد ثبت‌نام کننده در سامانه مسابقات بیان کرد، همچنین در آمارهای ارائه شده توسط آموزش و پرورش، این اداره به حضور دانش‌آموزان در سر کلاس مدارس تأکید دارد.
به‌عنوان نمونه در چند سال اخیر، با ورود اداره اوقاف به طرح ملی تربیت حافظان قرآن در عمل شاهد تربیت حافظان قرآن هستیم و در برخی شهرستان‌ها، موفقیت‌های خیلی خوبی کسب شده است ولی گاهی مشاهده شده که بخشی از این افراد، همان افرادی هستند که در خانه‌های قرآن سازمان تبلیغات اسلامی و یا مؤسسات قرآنی اداره ارشاد در حال فعالیت بودند و یا در حال فعالیت هستند.
علیرضا جاهدی‌نیا، یکی از حافظان قرآن سبزوار است که در هیچ مؤسسه قرآنی آموزش ندیده و تمام تلاش‌ها و هزینه‌ها با خودش بوده است اما موفقیت‌هایی که کسب کرده، به‌نام مؤسسات ثبت شده است؛ وی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در فراگیری قرآن و رشته تخصصی حفظ تمام تلاش و هزینه را خود و خانواده‌ام انجام داده‌ایم اما برای شرکت در آزمون‌ها و مسابقات قرآنی باید زیر مجموعه یک گروه یا یک مؤسسه قرآنی قرار می‌گرفتم این در حالی است که مؤسسات، هیچ کمکی به متسابقان نمی‌کنند.
دریغ از نصب یک بنر و حتی یک ریال کمک مالی
زهرا شم‌آبادی، حافظ 15 جزء از قرآن کریم و مسئول مؤسسه قرآنی بیت‌النور سربداران در این رابطه با بیان اینکه از زمان تأسیس این مؤسسه قرآنی، هیچ اداره و نهادی تاکنون یک ریال به مؤسسه کمک نکرده است، به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از مشکلات شهرستان‌ها این است که مؤسسات و مراکز قرآنی با تمام تلاشی که در راه آموزش قرآن و حفظ آن صرف می‌کنند، با ورود قرآن‌آموزان به مدرسه و کسب مقام در مسابقات قرآن، تمام امتیازات نخبگان قرآنی به نام آموزش و پرورش ثبت می‌شود و مدعی تربیت نخبگان و حافظانی می‌شوند که حتی یک ریال نیز در این رابطه هزینه نکرده‌اند.
وی در همین زمینه بیان کرد: این نهادها حتی از نصب یک بنر برای تشویق این عزیزان و موفقیتشان دریغ می‌کنند، این در حالی است که برای کسب مقام در رشته‌هایی همچون موسیقی، بنر تبریک می‌زنند و موفقیتش را تبریک می‌گویند.
وی با گلایه از عدم حضور مسئولان و عدم تشویق قرآن‌آموزان اظهار کرد: ما از مسئولان شهرستان این انتظار را داریم که حداقل اگر کمک مالی نمی‌کنند، جلوی راهمان سنگ‌اندازی نکنند و برای تشویق و دلگرمی قرآن‌ آموزان در کنار آنان گاهی اوقات حضور داشته باشند و از جلساتشان بازدید کرده و موفقیتشان را از نزدیک به آنان تبریک بگویند.
عدم رغبت مالکان برای اجاره دادن به موسسات قرآنی
وی اضافه کرد: دو ماه است که به دنبال تغییر مکان مؤسسه قرآنی هستم ولی مالکان ساختمان بیان می‌کنند، به دلیل اینکه شهرداری قانونی وضع کرده است که مؤسسات قرآنی تجاری حساب شوند، از اجاره دادن ساختمان خودداری کرده و یا رقم 100 میلیون تومان رهن پیشنهاد می‌دهند که از توان مؤسسه قرآنی با درآمد اندکی که دارد و صرف هزینه مربیان و هزینه آب و برق آن می‌شود، خارج است.
یکی از مادران قرآن‌آموزان با اظهار اینکه از سن حدود 4 سالگی فرزندم را برای آموزش و حفظ قرآن به این موسسه آورده‌ام بیان کرد: یک خانواده کوچک و با درآمد اندک چقدر توان مالی دارد که بتواند هزینه‌های مدرسه، آموزش قرآن و هزینه رفت و آمد به مدرسه، هزینه رفت و آمد برای آموزش قرآن و تشویق قرآن‌ آموزان را تأمین کند.
وی با گلایه از مسئولان شهرستان ادامه داد: چرا از تشویق یک کودک قرآنی دریغ می‌کنند و چرا به قرآن اینقدر بی‌توجهی نشان می‌دهند؟؛ آیا ارزش مسابقات قرآن و آموزش قرآن در موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن کمتر از مسابقات چرتکه، مسابقات ورزشی و موسیقی است که این همه برای آنها هزینه می کنند و اشتیاق از خودشان نشان می‌دهند؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سوختانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۶:۳۷
0
0
ببخشید این عکس مربوط به جلسه ماست میشه رابطشو با خبر شما بدونم
captcha