عدالت؛ عامل نجات از عذاب الهی + عکس
کد خبر: 3896058
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد:

عدالت؛ عامل نجات از عذاب الهی + عکس

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین دشتی گفت: عدالت در شمار عوامل نجات از عذاب الهی آمده است؛ همچنان که حضرت امام محمد باقر(ع) سخن عادلانه در حال خشنودی و غضب را یکی از سه عوامل نجات‌بخش بیان فرموده‌اند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ هشتمین جلسه تفسیر و جزءخوانی قرآن کریم همزمان با هشتمین روز ماه مبارک رمضان با تلاوت محمد جماله، حامد یوسفی، سیدوحید حسینی و عباس هاشمی با پخش زنده از برنامه تلویزیونی «نوای ملکوت» در مرکز افق آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین دشتی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر در این جلسه به تفسیر آیه شریفه ١٦٠ سوره مبارکه انعام پرداخت و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ؛ هر كس كار نيكى بياورد ده برابر آن پاداش خواهد داشت و هر كس كار بدى بياورد جز مانند آن جزا نيابد و بر آنان ستم نرود.» انعکاس عمل هر کس به خودش باز می‌گردد.


تصمیم عادلانه و مساوات


وی با اشاره به وعده پاداش و آمرزش خداوند در آیه نهم سوره‌ مبارکه مائده نسبت به کسانی ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، افزود: جهت تقویت انگیزش، تشویق و اعطای پاداش چه در سیستم عالم هستی و چه در سیستم نظام یکپارچه جامعه، باید بر مبنای شایستگی و کیفیت کار تصمیم عادلانه بر اساس مساوات گرفت.

امام جمعه موقت بوشهر به بیان نکاتی درباره سرعت عمل حسابرسی حضرت ستارالعیوب بر اساس آیه شریفه 62 سوره مبارکه انعام پرداخت و گفت: خداوند قادر متعال، سریع‌ترین حسابرسان است و لذا سرعت خدمات‌رسانی و حسابرسی در دستگاه‌های نظارتی و همچنین سرعت رسیدگی به امور دستگاه‌های اجرایی یک ارزش و ضرورت است. همچنین علم و حکمت دو شرط لازم برای هدایت راهبردی، تدبیر و مدیریت امور است.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اینکه نظام آفرینش عالم هستی بر اساس یک نظم، علم، عدل و حکمتی در حال حرکت متعالی است، تصریح کرد: عدالت در شمار عوامل نجات از عذاب الهی آمده است؛ همچنان که پنجمین پیشوای شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) سخن عادلانه در حال خشنودی و غضب را یکی از سه عوامل نجات‌بخش بیان فرموده‌اند.


امر به معروف و نهی از منکر موجب زینت جامعه می‌شود


وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) می‌فرماید «آگاه باشید هر کس از درون خویش واعظ هشدار‌دهنده‌ای نداشته باشد، از جانب خدای سبحان نگهدارنده‌ای ندارد.»؛ شایسته است مسلمانان توحیدی بر اساس وظیفه اجتماعی خود، یکدیگر را به خوبی‌ها و ترک بدی‌ها فرا خوانند تا همگان به خیر و صلاح گرایند. همچنین امام حسن عسکری(ع) در رابطه با شیوه دعوت به خیر می‌فرماید «هر کس برادر خود را پنهانی موعظه و دعوت به خیر کند، او را زینت داده است و هر کس برادر خود را آشکارا و در حضور مردم جامعه موعظه و دعوت به خیر کند، او را تحقیر و ضایع کرده است.»
 

خبرنگار: امیرحسین مداح
عکاس: کیوان عمادی
انتهای پیام
captcha