آخرین تحولات عادی‌سازی روابط؛ رئیس موساد وارد ابوظبی شد
کد خبر: 3917221
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱

آخرین تحولات عادی‌سازی روابط؛ رئیس موساد وارد ابوظبی شد

در پی عادی‌سازی کامل روابط رژیم صهیونیستی و امارات، «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه جاسوسی این رژیم وارد ابوظبی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) امروز، دوشنبه برای دیدار با مقامات اماراتی وارد ابوظبی شد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کوهن در جریان این سفر قرار است با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش‌تر شبکه اسرائیلی «مکان» خبر داده بود که رئیس موساد یکشنبه شب به ابوظبی سفر می‌کند و با وی درباره جزئیات توافق عادی‌سازی روابط که متعاقباً در واشنگتن به امضا خواهد رسید، رایزنی می‌کند.

شبکه صهیونیستی مزبور به نقل از یک منبع اماراتی گفته که به محض امضای توافقنامه، سفارت‌خانه بین دو طرف بازگشایی خواهد شد.

منبع اماراتی که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد: سفارت امارات در شهر قدس بازگشایی نخواهد شد. روابط بین دو طرف در مرحله اول در زمینه‌های همکاری اقتصادی، علمی، فناوری صورت خواهد گرفت و در مرحله بعدی روابط دیپلماتیک برقرار خواهد شد.

از سوی دیگر، کانال 7 رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزیر گردشگری این رژیم گفته که وی چند ماه دیگر فعالیت تجاری بین اسرائیل و امارات را آغاز خواهد کرد.

«رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز پس از اعلام هفته گذشته عادی‌سازی کامل روابط امارات و اسرائیل، از «محمد‌بن زاید» ولیعهد ابوظبی و حاکم کنونی امارات دعوت کرده که به قدس اشغالی سفر کند.

ریولین در این دعوت‌نامه خود که به زبان عربی نوشته شده، خطاب به بن‌زاید گفت: امیدواریم که این توافق به ایجاد و تقویت اعتماد بین اسرائیل و مردم منطقه منجر شود».

روز پنجشنبه بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

 

 

انتهای پیام
captcha