نتانیاهو مدعی شد: سازش با امارات به صلح در منطقه کمک می‌کند!
کد خبر: 3917228
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴

نتانیاهو مدعی شد: سازش با امارات به صلح در منطقه کمک می‌کند!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در مصاحبه با شبکه اماراتی «اسکای نیوز» مدعی شد که توافق عادی‌سازی روابط با امارات متحده عربی به برقراری صلح در منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه اماراتی «اسکای نیوز» پس از توافق عادی‌سازی روابط با امارات متحده عربی ادعا کرد: تحول عظیمی در مواضع کشورهای عربی در قبال کشورش بوجود آمده است.

وی در مورد طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی گفت: این طرح در حال حاضر به درخواست آمریکا به تعلیق درآمده است.

نتانیاهو ادامه داد: آمریکایی‌ها گفتند که در حال حاضر اولویت ما توسعه دایره صلح است و ما پیشنهاد آنها را قبول کردیم.

وی همچنین ادعا کرد که امارات و اسرائیل در راس کشورهای پیشرفته منطقه هستند و افزود: ما در زمینه‌های مختلف همکاری خواهیم کرد که نتایج درخشانی در پی خواهد داشت.

نتانیاهو تاکید کرد که برخی کشورهای عربی دیگر نیز با اسرائیل توافقنامه عادی‌سازی روابط امضا خواهند کرد.

سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که مقامات امارات ادعا کرده‌اند توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل در مقابل توقف طرح الحاق کرانه باختری اشغالی به این کشور به امضا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (WAM)، مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی برای تعیین نقشه راه مشترک به منظور برقراری روابط دو جانبه، توافق کرده و در هفته‌های آینده گرد هم می‌آیند تا توافق‌نامه‌هایی را در زمینه‌های مختلف امضا کنند.

امارات متحده عربی پس از مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994 سومین کشور عربی است که با رژیم اشغالگر قدس، روابط رسمی برقرار می‌کند.
 
این توافق با واکنش منفی محافل فلسطینی و محکومیت گسترده از سوی کشورها و سازمان‌های اسلامی روبه‌رو شده است. 
انتهای پیام
captcha