علت اصلی بدحجابی نبود پوشاک مناسب نیست
کد خبر: 3917746
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

علت اصلی بدحجابی نبود پوشاک مناسب نیست

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: بسیاری معتقد هستند پوشاک مناسب در سطح اصناف عرضه نمی‌شود و علت اصلی بدپوششی نبود پوشاک مناسب است، اما باید گفت این مسئله تنها مربوط به عرضه پوشاک نیست و عوامل مهم دیگری نیز در این مسئله دخیل است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری ۲۹ مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب امروز در جامعه منطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی، نیست، اظهار کرد: بسیاری معتقد هستند پوشاک مناسب در سطح اصناف عرضه نمی‌شود و علت اصلی بدپوششی نبود پوشاک مناسب است، اما باید گفت این مسئله تنها مربوط به عرضه پوشاک نیست و عوامل مهم دیگری نیز در این مسئله دخیل است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه‌های اجرایی در بحث گزارشات و ارائه اقدامات خود در حوزه عفاف و حجاب در ابتدا وظایف خود را در این حوزه تشریح کنند و سپس موانع و مشکلات خود را در اجرایی نشدن کامل وظایف عنوان کنند و اگر نیازی به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارند تقاضای خود را مطرح کنند.

وی در خصوص نبود پوشاک مناسب در بازار چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: قطعا دسترسی به پوشاک منطبق بر فرهنگ ایرانی - اسلامی آسان نیست، بنابراین متولیان تولید پوشاک باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و تولید و عرضه این پوشاک را در دستور کار قرار دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: نیاز است جلسه‌ای با اتحادیه و متولیان عرضه پوشاک برگزار شود و دغدغه‌های این افراد در عرضه پوشاک نامتعارف شنیده شود، بسیاری از این افراد نیز دلایل خود را برای عرضه دارند و باید توجیه شوند که تبعات عرضه این پوشاک در جامعه چیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: شیوه بیان مطالبات در جلسات باید منطقی باشد، شیوه بیان باید به گونه‌ای باشد که شأنیت جلسه و افراد حفظ شود.

 در ادامه جلسه جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان مسائلی مربوط به عفاف و حجاب، ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ و ورزش صبحگاهی در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای حل مسئله عفاف و حجاب باید فرهنگ‌سازی از درون خانواده‌ها انجام شود، سپس در گام‌های بعدی آموزش و پرورش و دانشگاه وارد عمل شوند، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه در کشور وظایفی را در خصوص عفاف و حجاب دارند.

مردانی در خصوص باشگاه‌های رفتینگ و قایق‌سواری، گفت: سال گذشته شیوه‌نامه‌ای برای ساماندهی رفتینگ و قایق‌سواری در رودخانه زاینده‌رود و کارون تدوین شد، در حال حاضر ۱۶ باشگاه مورد تائید برای رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود وجود دارد و تیم‌هایی بر فعالیت این باشگاه‌ها در روزهای تعطیل و عادی نظارت می‌کنند، باتوجه به اینکه رفتینگ منبع درآمدی برای روستائیان است تعدادی درخواست برای مجوز رفتینگ وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین در خصوص ساماندهی ورزش صبحگاهی در پارک‌های ملت و تهلیجان مقرر شد ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های همگانی وارد عمل شوند و ۲ مربی نیز برای این موضوع معرفی شود.

وی در پایان در خصوص تورهای غیرمجاز گردشگری که اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند، افزود: این تورها اجازه ورود به کانون‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری را ندارند و با چند تور غیرمجاز نیز برخورد لازم صورت گرفته است.

در پایان جلسه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال  و بختیاری در خصوص عرضه پوشاک نامتعارف در برخی از واحدهای صنفی، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت، اما باید قبول کرد که تولید پوشاک ایرانی- اسلامی ضعیف است.

وی تاکید کرد: مطالبه‌گری‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است، اما اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، نمی‌توان در حوزه بدپوششی صرفا برخورد قهری را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام
captcha