عرضه پوشاک نامناسب ذائقه مردم را تغییر داده است
کد خبر: 3918672
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

عرضه پوشاک نامناسب ذائقه مردم را تغییر داده است

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد به نیروی فعال و هوشمند تولیدی پوشاک در چهارمحال‌وبختیاری اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت این تولیدی‌ها استفاده کرد، در حالی که افزایش تعداد مغازه‌های عرضه‌کننده پوشاک نامناسب ذائقه مردم را به مرور تغییر داده است.

عرضه پوشاک نامناسب ذائقه مردم را تغییر داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت نامناسب پوشش بانوان در خیابان‌های شهر، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالباتی از دستگاه‌های متولی نظیر سازمان صمت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌ها داشته و از آن‌ها خواسته است که حساسیت جدی روی مسئله حجاب داشته باشند.

وی به چهار مسئله مهم مورد مطالبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تصریح کرد: افزایش نظارت و گشت‌ها، تقویت و حمایت از طرح‌های ایرانی - اسلامی، نظارت بر فضای مجازی و کانال‌های مروج بی‌بندوباری و مدیریت گردشگری یا ترویج و گسترش کشف حجاب مسائل مورد تاکید این ستاد است.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه اخیراً از دستگاه‌ها درخواست شده که به زیرمجموعه‌های خود مانند فروشندگان اصناف، منشی پزشکان و... دستور دهند که پوشش خود را رعایت کنند، افزود: چند روز گذشته کارگروهی به‌منظور بررسی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد و ۱۳ مصوبه از طریق فرمانداری شهرستان سامان درباره مدیریت رفتینگ در حال پیگیری است، به‌علاوه طبق وظیفه محول‌شده، سازمان صمت باید به‌صورت جدی از تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس ایرانی در استان حمایت کند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه گشت‌های نظارتی پیش از ماه محرم در شهرکرد و فرخ‌شهر صورت گرفت، افزود: این میزان گشت‌زنی کافی نیست، علاوه بر این لباس‌هایی با طرح‌های منقش به شیطان‌پرستی، هم‌جنس‌گرایی و برهنگی از تعدادی از مغازه جمع‌آوری و دو مغازه پلمب شد.

وی با تأکید بر اینکه دو مشکل «تولید نشدن لباس‌ها در تولیدی‌های استان» و « تغییر ذائقه مردم» در حوزه پوشش در چهارمحال و بختیاری به چشم می‌خورد، بیان کرد: نگاه غلطی در میان برخی مسئولان و اتاق اصناف وجود دارد و آن هم این است که مردم این پوشش‌ها را دوست دارند و نکته بعد مسئله اقتصاد فروشنده را مدنظر قرار می‌دهند پس اعتقاد دارند باید از فروشندگان حمایت شود، این مسئله مهم و درست است اما باید گوشزد کرد که عرضه لباس نامناسب صدها جوان را به فساد می‌کشاند.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تولید لباس ایرانی - اسلامی، نظارت جدی به عرضه پوشاک در استان و کار کردن در زمینه فرهنگ پوشش در خانه و مدارس از مهم‌ترین اقدامات است، در منازل و مدرسه‌ها حساسیت‌ها کمتر و فرهنگ اسلامی تضعیف شده است.

وی به نیروی فعال و هوشمند تولیدی پوشاک در استان اشاره کرد و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت این تولیدی‌ها استفاده کرد، این در حالی است که افزایش تعداد مغازه‌های عرضه کننده پوشاک نامناسب ذائقه مردم را به مرور تغییر داده است.

حجت‌الاسلام احمدی یکی از ضعف‌های لباس ایرانی را نداشتن جذابیت عنوان و تصریح کرد: مانتوهای ایرانی باید زیبایی ظاهری داشته باشند و شیک‌پوش‌ترین زنان جامعه ما باید بانوان باحجاب باشند، به شرط اینکه به تبرج کشیده نشود.

تذکر لسانی باید از مسئولان آغاز شود

وی با ابراز تأسف از سکوت افراد انقلابی استان گفت: مردم استان ما افرادی سنتی و مذهبی هستند و باور آن برای همه سخت است که چرا حساسیت‌ها در میان مسئولان و خانواده‌ها پایین آمده، اگر توجهات بیشتر و تولید ایرانی - اسلامی تقویت شود مسلماً تغییر محسوس مشاهده خواهد شد، مسئولان باید از خود بپرسند که در ماه چندبار تذکر لسانی داده‌اند، آیا در جامعه و بازار حضور دارند؟ این امر باید از مسئولان آغاز شود و به‌عنوان یک شهروند ناهنجاری‌ها را تذکر دهند تا همه مردم جرأت امر به معروف و نهی از منکر را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه آسیب بدحجابی و ولنگاری فرهنگی به مراتب بیشتر از کرونا است، افزود: ستاد مبارزه با کرونا شکل گرفت، اما بیش از چند دهه است که ستاد مبارزه با ولنگاری فرهنگی تشکیل نشده است و این نشان از مادی‌شدن نوع نگاه ما دارد.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: از روش‌های نوین مانند هدیه و گل دادن استفاده شود، گروه‌هایی از بانوان محجبه تشکیل شود و تذکر لسانی داده و عبور کنند زیرا کار گروهی معمولاً نتیجه‌بخش است، توصیه می‌شود متدینین پارک‌ها، سینماها، کافی‌شاپ‌ها را خالی نکنند تا این مکان‌ها پاتوقی برای ناهنجاری‌های فرهنگی نباشند.

انتهای پیام
captcha