فضای مجازی فرصتی برای نهادینه کردن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه
کد خبر: 3981458
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

فضای مجازی فرصتی برای نهادینه کردن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه

امام جمعه ارومیه، گفت: فضای مجازی بهترین فرصت برای اشاعه و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و با استفاده از این فضای عظیم می‌توان این امر الهی و واجب را بین مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی کرد.

ارسالی امروز| فضای مجازی بهترین فرصت برای نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده‌ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۱ تیرماه، در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد زندگی‌اش براساس دستورات خدا باشد باید سبک زندگی دینی و الهی مدنظر قرار دهد باید آینده‌نگری داشته باشد و قبل از هر کاری فکر کند عواقب و عاقبت آن را بسنجد. 

وی افزود: عاقبت‌اندیشی در دین ما جایگاه ویژه‌ای دارد و امیرالمومنین فرموده: انسان عاقل انسانی است که به آخرت و عاقبت کارها فکر و توجه کند و مسلمان واقعی آینده نگر بوده و از عواقب آن آگاه باشد.

حجت‌الاسلام‌ قریشی، بیان کرد: ۱۲ تیر ماه، ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ایرانی را مورد اثابت قرار داد و عوامل این جنایت مدال افتخار دریافت کردند و ۶ تا ۱۲ تیر ماه هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده، این کشور استکباری، خود ناقض اصلی حقوق بشر در جهان بوده و با این حال خود را داعی حقوق بشر می‌داند.

امام جمعه ارومیه، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی افراد بی‌گناه فراوانی به شهادت رسیدند و حتی جنایات آمریکا و دست نشانده‌های آن ادامه دارد و شاهد اقدامات جنایتکارانه از جمله شهادت سردار سلیمانی، به وجود آوردن داعش و ترور شخصیت‌های علمی هستیم.

وی ادامه داد: مبادا افرادی سادگی کنند و دم از دست دادن و صلح با آمریکا بزنند، زیرا دشمن بزرگ جامعه بشریت بوده و این کشور مدعی حقوق بشر بوده خود بیشترین و بدترین ناقض حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام‌ قریشی، گفت: مقام معظم در صحبت‌های خود فرمود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید جاری و ساری شود، مومن و مسلمان نباید بی‌خاصیت و خنثی باشد و از کارهای خوب تعریف و از کارهای بد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی بهترین فرصت برای اشاعه و گسترش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است و باید با استفاده از این فضای عظیم این امر الهی و واجب را بین مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی کرد. 

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: منتخبین شورای اسلامی شهر ارومیه وظایف سنگینی دارند و باید در جلسه‌ها وظایف قرائت شود و نباید رانت، حرام خواری و فساد ایجاد شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید در صدد رفع عقب ماندگی‌های قبلی و برطرف مدیریت مشکلات شهری باشند و جامعه انتظار زیادی از این افراد دارد و اگر به خوبی عمل نکنند حق‌الناس بر گردن آن‌ها خواهد ماند. 

انتهای پیام
captcha