هیچ برنامه‌ای برای مدیریت فرهنگی فضای مجازی موجود نیست
کد خبر: 3984269
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
امام جمعه مهاباد:

هیچ برنامه‌ای برای مدیریت فرهنگی فضای مجازی موجود نیست

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام گرفته بخشی از جوانان ما از دین گریزان هستند، گفت: برای مدیریت فرهنگی فضای مجازی هیچ برنامه‌ای نداریم.

ارسالی امروز ا فضای مجازی فرصتی برای فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب و عفاف استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عارف خدرلو، فرماندار ویژه مهاباد، 24 تیرماه، در شورای فرهنگ عمومی مهاباد، اظهار کرد: عفاف و حجاب در جامعه اهمیت فراوانی دارد که باید به آن توجه کرد و  نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند هماهنگی تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تک تک اعضای خانواده‌هاست.

وی افزود: با توجه به تبلیغات منفی و هجمه‌های ضد فرهنگی، ارائه الگوهای مناسب برای بانوان می‌تواند نقش مهمی در مقابله با برنامه ضد فرهنگی برای مخدوش کردن شأن زنان و کم‌رنگ کردن حجاب در جامعه ایفا کند.

خدرلو بیان کرد: دشمن با به راه انداختن جنگ نرم درصدد ضربه زدن به نظام بوده و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید برای خنثی ساختن این دسیسه دشمنان تحرک بیشتری از خود نشان دهند که در این میان نقش رسانه‌ها می‎تواند پررنگتر باشد.

ماموستاملا عبدالاسلام امامی، امام جمعه مهاباد، در این جلسه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است. برای فضای حقیقی به اندازه کافی برنامه داریم ولی متأسفانه برای مدیریت فضای مجازی هیچ برنامه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یک واقعیت غیر قابل اجتناب بوده که به‌عنوان بخشی از زندگی مردم محسوب می‌شود و در کنار محاسن، معایبی نیز دارد ولی متأسفانه معایب آن بیشتر نصیب ما می‌شود.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: فضای مجازی امروزه به یک آوردگاه جدی برای دشمنان انقلاب و نظام مبدل شده و دشمن هر سال حاشیه‌هایی را برای ما با استفاده از فضای مجازی ایجاد می‌کند که با هوشیاری مردم آسیب‌های ناشی از آن هرچند به حداقل رسیده است ولی با وجود این همچنان ادامه دارد.

وی افزود: براساس تحقیقات انجام گرفته بخشی از جوانان از دین گریزان هستند و در چنین شرایطی صدا و سیما و نهادهایی که محتوا تولید می‌کنند باید وارد عمل شده و با تهیه و انتشار برنامه‌های فاخر و تأثیرگذار در حوزه عفاف و حجاب در رسانه و فضای مجازی اقدام به فرهنگ‌سازی کند.

ماموستا امامی بیان کرد: ترویج نماز در جامعه اهمیت دارد و والدین باید به‌عنوان الگوهای عملی فرزندان اهمیت ویژه‌ای برای نماز قائل شوند، زیرا در این صورت فرزندان نیز به سوی آن گرایش پیدا خواهند کرد و بدون شک این گرایش آن‌ها به‌سوی نماز آنان را از بسیاری امور ناپسندیده دور نگه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha