تدارک صدا و سیمای زنجان برای محرم 1400
کد خبر: 3990065
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

تدارک صدا و سیمای زنجان برای محرم 1400

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: این مرکز برای ایام محرم برنامه‌های مختلفی مثل «حسینیه اشراق»، «خیمه‌گاه»، «محرم‌نواسی» و «مشق عشق» را تدارک دیده است.

تدارک صدا و سیمای زنجان برای محرم 1400به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی با بیان اینکه شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» و با محوریت شعار «هر خانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیئت»، همراه با مردم ولایت‌مدار زنجان است، افزود: به طرق مختلف رسانه‌ای تلاش خواهد شد تا پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت انعکاس یابد.

وی با یادآوری اینکه «حسینیه اشراق» با حضور واعظان و مادحان هیئات حسینی از ساعت ۲۱ هر شب همگام با عزاداران حسینی مهمان خانه‌های مردم عزادار استان خواهد بود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه «خیمه‌گاه» هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا از ساعت ۱۷ در کنار عزاداران خواهدبود.

این مسئول ادامه داد: همچنین برنامه «محرم‌نواسی» از ساعت ۱۲ ظهر، برنامه گفت‌وگومحور «قرار شب» از ساعت ۲۳:۱۵ و برنامه ترکیبی «مشق عشق» با آیتم‌های مداحی، شاعری و سخنرانی از ساعت ۲۲ از شبکه اشراق به روی آنتن خواهد رفت.

لطیفی با بیان اینکه معاونت صدا نیز در این راستا با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های «دلنوا» از ساعت ۱۶، «یک پیام، یک نوا» از ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه، «عشق قافله‌سی» از ساعت ۱۸، برنامه ترکیبی «چراغ» از ساعت ۲۲، ویژه برنامه روز تاسوعا با عنوان «علمدار» از ساعت ۱۰ صبح و برنامه زنده «حسین عزاسی» ویژه ظهر عاشورا در همان زمان به مدت ۵۵ دقیقه پخش خواهد شد.

وی عنوان کرد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و فراهم نبودن امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یادآور شد: تشریح مزایای مرحله دیگری از طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند، از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: معاونت فضای مجازی مرکز نیز با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری ۲۰۰ قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هر خانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و نیز تولید ۳۰ پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع ۱۰۰ قطعه عزاداری قدیمی هیئت زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا، همچنین تبلیغ فضای مجازی هیئات حسینی در کنار مخاطبان بوده و محتوای این برنامه‌ها در پلت‌فورم‌های مختلف فضای مجازی در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha