تمدید مهلت ارسال آثار به شب شعر «شهدای ایل» چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4048540
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

تمدید مهلت ارسال آثار به شب شعر «شهدای ایل» چهارمحال‌وبختیاری

مسئول بسیج جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری از تمدید فراخوان ارسال آثار به شب شعر کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور با عنوان «شهدای ایل» در این استان خبر داد.

شب شعر شهدای ایل

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سرهنگ علی‌اصغر ایزدی، مسئول بسیج جامعه عشایری استان با اشاره به اینکه آخرین فرصت ارسال شعر به دبیرخانه این کنگره تا پایان فروردین‌ماه اعلام شده بود، افزود: تاکنون استقبال خوبی از سوی شاعران سراسر کشور برای ارسال آثار انجام شده است.

ایزدی ادامه داد: شاعران می‌توانند آثار خود را با عناوین و محتوای شب شعر شامل شهدا و واقعه عاشورا، ولایت‌پذیری اقوام و عشایر، استکبارستیزی اقوام و عشایر، شهدای اقوام و عشایر و دفاع مقدس، شهدای اقوام و عشایر و انقلاب اسلامی، شهدای اقوام و عشایر و حوزه مقاومت اسلامی، مرزداری و مرزبانی اقوام و عشایر، اقتصاد مقاومتی و اقوام و عشایر، وحدت بین اقوام و مذاهب ارسال کنند.

وی افزود: هر شاعر می‌تواند حداکثر پنج قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کند و اولویت انتخاب اشعار ارسالی با زبان و گویش‌های اقوام و ایلات عشایر است.

ایزدی گفت: شاعران می‌توانند آثار خود را در فضای مجازی به شماره ۰۹۱۷۱۱۸۳۹۰۶ و یا آدرس الکترونی ۳۱۳ashareashayari@gmail.com ارسال کنند.

ایزدی به فعال شدن کمیته‌های مختلف برگزای این کنگره از جمله کمیته فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شب نخست کنگره ملی شهدای عشایر کشور شب شعر شهدا، شب دوم یادواره شهدای مدافع حرم عشایری و شب سوم کنگره ملی شهدای عشایر از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در شهرکرد برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی از سال ۹۸ در کشور آغاز و میزبانی این کنگره ملی به چهارمحال وبختیاری اعطا شد. تاکنون ۱۸ یادواره شهید جامعه عشایری استانی و ۲ هزار یادواره پایگاهی در سطح کشور برگزار شده است.

جامعه عشایری ۳۳۲ شهید زن، ۸۵۰ شهید دانش‌‍‌آموز، ۱۷۳ شهید فرهنگی، ۵۳ شهید مدافع حرم در سطح کشور را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام
captcha