طعنه «مقتدی صدر» به سیاست‌های دوگانه غرب
کد خبر: 4060031
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

طعنه «مقتدی صدر» به سیاست‌های دوگانه غرب

رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای که گفته می‌شود در واکنش به موضع‌گیری آمریکا در قبال جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صادر شده، سیاست‌های دوگانه غرب را زیر سؤال برد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، بیانیه‌ای در ارتباط با جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صادر کرد.

منابع عراقی می‌گویند که این بیانیه در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق صادر شده است.

در این بیانیه با اشاره به مسائلی که غربی‌ها آن را مجاز و چه بسا لازم می‌شمرند، اشاره کرد و آورده است: یهودستیزی ممنوع است! عادی‌سازی روابط الزامی است! کشتار نمازگزاران در مساجد در نیوزلند و غیر آن اقدام تروریستی نیست! اسلام ستیزی و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم و ممنوعیت حجاب و وادار کردن به تصویب قانون همجنس‌گراها که در همه دین‌ها حرام است و توصیف اسلام به تروریسم ممنوع نیست؛ بلکه واجب و ضروری است!

در ادامه بیانیه آمده است: نگشودن سفارتخانه‌ها در برخی کشورها الزامی نیست و مقاومت در برابر اشغالگری تروریسم است! آواره ساختن عرب‌ها از قدس و منع کردن آنها از ورود به آنجا عملی انسانی است! آیا این سیاست شماست؟

مقتدی صدر در ادامه تاکید کرد: ما از اقلیت‌های مسیحی و یهودی حمایت می‌کنیم،  در حالی که شما اعراب و مسلمانان را از خود می‌رانید.

او  همچنین گفت: ما کار داعشی‌ها را محکوم می‌کنیم در حالی که شما از افراط‌گرایی غربی حمایت می‌کنید.

در پایان این بیانیه آمده است: بدانید ما با ادیان دشمنی نداریم، بلکه با افراط گرایی، تروریسم و ​​بی‌عدالتی مخالف هستیم.

انتهای پیام
captcha