آغاز اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان
کد خبر: 4071998
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

آغاز اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان

اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دقایقی پیش آغاز شد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده  ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، استاندار کردستان و جمعی از روحانیون اهل تشیع و تسنن غرب کشور و اقلیم کردستان عراق دقایقی پیش، ۲۹ تیرماه در اردوگاه امام علی سنندج آغاز شد.

اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با شعار «کردستان، نماد وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب اسلامی» برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود.

در این اجلاسیه علما و روحانیون استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و میهمانی خارجی از دو استان اربیل و سلیمانیه عراق حضور خواهند داشت و ۲۸ سخنران از علمای تشیع و تسنن ایران و عراق حول محور وحدت اسلامی با هم بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است؛ نسخه اولیه شبکه «سعید» شبکه هویتی جهان اسلام در نمایشگاه کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی راه‌اندازی و برای اولین‌بار کارت شهروندی امت واحده برای اعضای کنفرانس صادر خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ شبکه جهانی «آی محسن»؛ شبکه خدمات‌رسانی مشارکتی جهان اسلام در حاشیه این کنفرانس منطقه‌ای معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در مراسم افتتاحیه ضمن خیرمقدم خدمت مهمانان این کنفرانس منطقه‌ای اظهار کرد استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، موطن ۵ هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۸ هزار شهید مهاجر بوده است.

وی افزود: کردستان سرزمین مسجد و مناره، تکایا، خانقاه‌ها و علمای صاحب نام  بوده است.

انتهای پیام
captcha