آمریکا در ایجاد تفرقه بین کردستان و عراق ناکام مانده است
کد خبر: 4072115
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

آمریکا در ایجاد تفرقه بین کردستان و عراق ناکام مانده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه کردستان باید به عنوان نماد تحقق وحدت اسلامی در منطقه معرفی شود گفت: ۴۰ سال تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف و تفرقه در این منطقه به دلیل اتحاد مردم و علمای شیعه و سنی منطقه شکست خورده است.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی که امروز، ۲۹ تیرماه در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز مسلمانان برابر توطئه‌های روزافزون دشمنان نیاز به تکرار وعده‌های وحدت اسلامی برگرفته از قرآن کریم هستیم.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امروز جهان در آستانه یک نظم بین‌المللی است، چراکه یک جانبه‌گرایی آمریکایی با همراهی ناتو در حال نابودی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امروز شاهد شکسته شدن کمر داعش در منطقه به یاری سه کشور ایران، سوریه و عراق هستیم، گفت: غده سرطانی داعش یکی از توطئه‌های دشمنان در منطقه بود تا اسرائیل دومی را در منطقه ایجاد کنند و حواس‌ها را از اسرائیل پرت کنند اما در نتیجه همکاری و همدلی کشورهای عراق و سوریه و ایران موجب شد که انسجام و اتحاد اسلامی معنا پیدا کند و دست داعش از منطقه کوتاه شود.

پیام‌های اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی

وی به پیام‌های اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نمادسازی و عرضه نماد و سمبل اسلامی هدف اصلی این اجلاسیه است و در این کنفرانس کردستان به عنوان نماد تحقق وحدت اسلامی در منطقه معرفی می‌شود چراکه چهل سال تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف و تفرقه در این منطقه به دلیل اتحاد مردم و علمای شیعه و سنی منطقه به سنگ خورده است.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: کردستان به عنوان محور همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب اسلامی در سطح کشور بوده است و مردم این استان با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند. پیام ما به مردم عراق این است که آمریکا و دشمنان اسلام همواره تجزیه‌طلبی کشورهای اسلامی را در اولویت امور خود قرار داده و با پاره پاره کردن کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی اهداف خود را دنبال می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در یکصد سال گذشته سه کشور برتر جهان شبه قاره هند، حکومت عثمانی و ایران که زمانی جزو قدرت برتر جهان بودند به دست آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی تکه‌تکه شده‌اند تا قدرت اسلامی در سطح جهان تضعیف شود و در کنار آن بین مسلمانان این کشورها اختلاف و تفرقه انداخته‌اند. تجزیه عراق به سه کشور یکی دیگر از اهداف آتی صهیونیست‌هاست، لذا باید گفت اگر امروز بین کرد و عرب در عراق، شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان در عراق اختلافی وجود دارد توطئه صهیونیست برای دستیابی به هدف غایی خود است.

مسلمانان در کنار هم باشند

وی اشاره به اینکه امروز عزت ایران عزت کردستان است، اظهار کرد: ما مسلمانان وقتی در کنار هم باشیم رشد می‌کنیم و امروز اگر موفقیت‌هایی در ایران اسلامی حاصل شده در نتیجه اتحاد و انسجام اسلامی کسب شده است.

حجت‌الاسلام شهریاری پیام دوم کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی را اقتدار ایران اسلامی دانست و بیان کرد: امروز ایران مقتدر توانایی غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم را دارد و می‌تواند از اشغال فلسطین و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند و همین امر موجب شده که آمریکا و صهیونیسم تمام توطئه‌های خود را علیه کشور ما به کار گرفته‌اند. پیام سوم کنفرانس هم‌افزایی و اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی است اگر کشورهای منطقه یکی شوند ما عصر جدیدی را در کشورهای اسلامی طراحی خواهیم کرد.

وی گفت: ما استقبال می‌کنیم از پیام صلح و دوستی همه عالمان دینی و نخبگان منطقه‌ای که نقشی اساسی در انسجام اسلامی، تمدن نوین اسلامی و اتحاد در کشورهای اسلامی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام شهریاری با تأکید بر اینکه ما هیچگاه اختلافات جزئی را مانعی برای اتحاد و انسجام اسلامی نمی‌دانیم، یادآور شد: در این راستا باید با تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha