برگزاری دوره‌های حفظ ویژه طلاب مدرسه علمیه امامیه شهرکرد
کد خبر: 4074572
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳

برگزاری دوره‌های حفظ ویژه طلاب مدرسه علمیه امامیه شهرکرد

رئیس مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد گفت: در حال حاضر ۳۰ طلبه این مدرسه در طرح حفظ پنج ساله قرآن کریم مشارکت دارند.

سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، رئیس مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن ویژه طلاب این مدرسه علمیه، اظهار کرد: طلاب داوطلب که به حفظ قرآن کریم علاقه‌مند هستند به این کلاس‌ها هدایت و در طی حداکثر پنج سال به حفظ کل نائل می‌شوند.

وی با ذکر اینکه حفظ قرآن امری دشوار است و قائدتاً تمامی طلاب قادر به حفظ در کنار تحصیلات حوزوی نیستند، ادامه داد: داشتن علاقه و انگیزه در حفظ قرآن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه طلاب نیز به این مهم اقبال نشان داده و حفظ خود را همزمان با تحصیل پیش می‌برند.

فاطمی بیان کرد: در ایام تابستان حفظ قرآن برای این طلاب با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد و این افراد به اردوهای حفظ در شیراز و مشهد اعزام شده و نزد اساتید مشغول حفظ هستند.

وی با تأکید بر اینکه روند جذب طلاب برای روی آوردن به حفظ قرآن ادامه دارد، بیان کرد: همچنین در حوزه علمیه بروجن‌، حفظ قرآن ویژه طلاب در مدرسه تخصصی حفظ از حدود دو سال قبل پیگیری می‌شود و طلاب در طی پنج سال به حفظ کل قرآن کریم نائل می‌شوند؛ امید است که این رویه در تمامی مدارس علمیه سطح استان فعال شود.

رئیس مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ طلبه این مدرسه در طرح حفظ پنج ساله قرآن کریم مشارکت دارند و مشغول حفظ هستند و در کنار حفظ، مفاهیم و تفسیر آیات نیز به طلاب قرآن‌آموز ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha