برگزاری سی و نهمین مراسم نکوداشت مقام معلم در ارومیه
کد خبر: 4138999
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

برگزاری سی و نهمین مراسم نکوداشت مقام معلم در ارومیه

سی و نهمین آیین نکوداشت مقام معلم در ارومیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ۱۶ اردیبهشت در سی و نهمین آیین نکوداشت مقام معلم در ارومیه اظهار کرد: شما معلمان با رفتار بهتر از گفتار می‌توانید دانش آموزان را تادیب کنید ولی برای این امر لازم است ابتدا خودمان را تأدیب کنیم بعد دیگران را تا تاثیر آن بیشتر باشد.

وی اضافه کرد: شهید مطهری حاصل عمر امام (ره) بودند و شخصیت استثنایی داشتند و این روز را به این علت به نام معلم نامگذاری کردند تا معلمان این شخصیت بزرگ علمی و اخلاقی را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: ایشان فردی وظیفه‌مند بودند و وظیفه معلمی و هدایت را انجام می‌دادند و در این مسیر از همه چیزهای دیگر صرف نظر کرده و هیچ ملاحظه‌ای نداشتند.

وی اظهار کرد: شهید مطهری شخصیت عظیم علمی بود و اگر کتاب‌های ایشان را بررسی کنید می‌بینید با توجه‌ به نیازهای زمان تشخیص می‌دادند کتابی تحریر کنند که کتاب داستان و راستان ایشان از نمونه این کتاب‌هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: این شهید والامقام با آن عظمت‌شان تشخیص می‌دهند در جایی کتاب داستان و راستان بنویسید و در جایی دیگر در مجله زن روز از مجلات دوران طاغوت مقاله بنویسند و واهمه‌ای هم نداشتند که شان، ایشان زیر سوال برود لذا معلمان ما باید اینگونه زمان شناسی کنند و واهمه نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد خواندن و مساله تعلیم و تعلم و از نوع علم بوده است.

امام‌جمعه ارومیه گفت: هیچ دینی را پیدا نمی‌کنید که به مساله علم اینگونه اهمیت داده باشد، خداوند در قرآن به قلم قسم می‌خورد پس جایگاه علم بسیار رفیع است.

وی تصریح کرد: در اسلام به گونه‌ای توجه به آموزه‌های دینی شده که اگر تعلیم، تعلم و معلم نباشد خلقت مفهوم ندارد و این مساله معلم و یادگیری جایگاه رفیع و ارزشمندی در اسلام دارد.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه سر تعظیم مقابل معلمان خم کرده و ادای احترام می‌کنیم به این جایگاه، افزود: از این بزرگتر نعمتی برای معلمان نیست که خداوند می‌فرماید ما مرده‌ها را زنده می‌کنیم و آثار و اعمال‌شان را می‌نویسیم ولی اگر معلم یک نفر را از انحراف نجات داد تمام کارهای خیر او تا پایان عمر به نام معلم نوشته می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha