دشمنان می‌خواهند فرهنگ دینی کشورمان را به مسلخ ببرند
کد خبر: 4140231
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

دشمنان می‌خواهند فرهنگ دینی کشورمان را به مسلخ ببرند

یک استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: دشمنان نظام اسلامی درصدد هستند، فرهنگ دینی کشور ما را به مسلخ ببرند، بنابراین باید هوشیار باشیم.

دشمنان می‌خواهند فرهنگ دینی کشورمان را به مسلخ ببرندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد، یک استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، امروز 21 اردیبهشت در آیین تجلیل از فعالان حجاب، گفت: لازم است، که سیره علمی و عملی استاد شهید مرتضی مطهری را بیشتر و جدی‌تر از سابق مطالعه کنیم، به ویژه‌ اینکه در اوج تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اندیشه‌های لیبرالیستی غرب، مارکسیستی و مادی‌گرایی کشورمان را در آن سال‌ها احاطه کرده بود، به‌طوری‌که مسلمانان خجالت می‌کشیدند دین‌شان را معرفی کرده و عنوان کنند به اسلام پایبند هستند، اما در چنان شرایطی استاد مطهری یکه و ‌تنها در مقابل این اندیشه‌های مسموم ایستادگی می‌کند، از ساحت مقدس دین دفاع می‌کند، در آن ظلمت اندیشه‌های مادی‌گرایی، دانشگاه‌ها را به سمت فروغ هدایت راهنمایی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: استاد مطهری در آن برهه حساس به جهاد تبیین و روشنگری دست زد و اقشار مختلف مردم به خصوص نسل فرهیخته و جوان کشورمان را با واقعیت‌های دین به صورت عمیق، کاربردی و موثر آشنا کرد.

حجت‌الاسلام حیدری‌زاده با بیان اینکه استاد فرهیخته‌ای همچون استاد مطهری را باید بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم، اضافه کرد: در این زمینه مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم، که نباید غفلت بورزیم، چون به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی بر لزوم تلاش برای شناخت منظومه فکری استاد مطهری تاکید کرد، بیان داشت: ایشان از کسی و چیزی باکی نداشت، حرف حق و حقیقت را شجاعانه مطرح می‌‌کرد، به هر شکلی که احساس نیاز می‌‌کرد، اعم از داستان، تحلیل، سخنرانی و ... قلم می‌زد.

این استاد حوزه و دانشگاه اهتمام برای دفاع از ارزش‌های نظام، پشتیبانی از مبانی توحیدی و ... را مهم‌ترین وظیفه معلمان دانست، گفت: دشمن راهبرد فرهنگی را برای ضربه زدن به انقلاب برگزیده است، بنابراین باید هوشیار باشیم، آگاهانه و هوشمندانه رفتار کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری‌زاده، تهاجم به احکام الهی از جمله حجاب را یکی از ترفندهای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دانست، خاطرنشان کرد: امروزه هجمه سنگینی نسبت به این دستور الهی شکل گرفته است، که راهبرد دشمن است، دشمن نظام و انقلاب درصدد است، فرهنگ برهنگی غربی را در کشورمان غالب کند.

وی بر لزوم تلاش برای شناخت راهبردها و دسیسه‌های دشمنان تاکید کرد، گفت: دشمنان به دنبال این هستند، فرهنگ دینی را به مسلخ ببرند و هویت دینی، اسلامی ایرانی‌ ما را هدف قرار داده‌اند، که باید آن را حفظ کنیم، معلمین در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، که جهاد تبیین در برهه کنونی بیشتر معنا پیدا می‌کند؛ مجاهدان مخلصی همچون شهید مطهری باید وارد عرصه شوند، تا اجازه ندهند، ایران اسلامی تحت‌تاثیر این دسیسه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha