شب شعر «شهدای جبهه مقاومت» برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4143384
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

شب شعر «شهدای جبهه مقاومت» برگزار شد + فیلم

شب شعر «شهدای جبهه مقاومت» به همت ستاد برگزاری گرامیداشت شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا برگزار شد.

شب شعر «شهدای جبهه مقاومت»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی هم‌زمان با نهمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم مشهدی حسن قاسمی دانا شب شعر شهدای جبهه مقاومت با حضور خانواده‌های گرانقدر و محترم شهدا و میهمانان ویژه شعر و ادبیات کشور علیرضا قزوه، شاعران مطرح بین‌المللی از کشورهای فلسطین، سوریه، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان شامگاه 3 خرداد در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

این مراسم که همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه فتح خرمشهر، روز ایثار، مقاومت و پیروزی برگزار شد، با شعرخوانی هاشم رضازاده، علیرضا خاکساری، خانم موسوی، ابوالفضل مبارز، رضا رحیمی عنبران، یاسر رحمانی ، خانم جعفری و  علی مقدم ادامه یافت.  

علیرضا قزوه در این مراسم با اشاره به شعرخوانی شاعران جوان در این مراسم، گفت: جمع خوبی از شاعران خراسان در اینجا شعر خواندند، در کنار استاد کاظمی نشسته بودم که گفتند نیت داریم شعر شاعران جوان را در نشر شاعران پارسی‌زبان چاپ کنیم. انصافاً شعر شاعران جوانی که شعر خواندند، همه شعرهای خوب و قابل اعتنایی است و می‌توان به عنوان اولین کتاب‌هایشان مورد توجه قرار گیرد.

وی در معرفی شاعر پاکستانی، گفت: بی‌شک او بهترین شاعر پاکستانی در شعر ایرانی است که امسال هم توانست در محضر مقام معظم رهبری شعر بخواند. سیداحمد در پاکستان چراغداری می‌کند و پس از اقبال چراغ شعر فارسی را در آنجا روشن کرد. او یکی از شاعران خوب پاکستان است و اگر یک نماینده خوب پس از محمد اقبال بخواهیم اوست و این سعادتی است که در خدمت او هستیم.

قزوه پس از معرفی سلام‌الدین از تاجیکستان، بیان کرد: تقریباً تمام شاعران خوب تاجیکستان را می‌شناسم و دو سال زندگی کردم و رساله کارشناسی‌ارشد و دوره دکتری من راجع به تاجیکستان بوده است، اما سلام‌الدین را در قم یافتم و با خواندن شعرهایش از او خواستم تا کتاب شعرهایش را چاپ کنیم.

وی با اشاره به شاعران معروف فلسطین، تأکید کرد: سرزمین شعر و یکی از مناطق شعرخیز دنیا، فلسطین است. با برخی از بزرگان شعر این سرزمین از نزدیک آشنا بوده‌ام، اگرچه محمد احمد را نمی‌شناسم، اما همچنان که می‌گویند شاعری از انجمن‌های خراسان آمده، راغب می‌شویم شعر او را بشنویم. امیدوارم محمد احمد جزو شاعران خوب فلسطین در خراسان باشد.

قزوه با اشاره به عنوان کتاب «پیاده آمده بودم» کاظمی، شاعر افغانستانی، گفت: او از کسانی است که بسیار برای شعر فارسی زحمت کشیده است. ایشان کتاب‌های آموزشی بسیار خوبی برای شعر ایران نوشته و خدمات خوبی انجام داده است. حضور او در اینجا برکتی برای شاعران مشهد و به‌ویژه افغانستان است.

در ادامه علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی از افغانستان، محمد احمد محمد از فلسطین، سلام‌الدین مدامین اف از تاجیسکتان و حسین سید احمد از پاکستان به شعرخوانی پرداختند و اشعاری را تقدیم خانواده شهدا کردند. مداحی حاج احمد واعظی پایان بخش این مراسم بود. 

انتهای پیام
captcha