719 نفر از استان مرکزی در مسابقات قرآن اوقاف رقابت می‌کنند
کد خبر: 4147994
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
در بخش آوایی؛

719 نفر از استان مرکزی در مسابقات قرآن اوقاف رقابت می‌کنند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت‌نام 719 شرکت‌کننده از استان در رشته‌های آوایی خبر داد و گفت: داوطلبان مرحله شهرستانی تیرماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام حسن دهقانی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه ثبت‌نام حضور در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در بخش آوایی از ۱۶ اردیبهشت آغاز و پس از تمدید 22 خردادماه به پایان رسید، گفت: ثبت‌نام رشته‌های شفاهی به اتمام رسید، اما داوطلبان رشته‌ای معارفی تا 31 خردادماه فرصت ثبت‌نام دارند و می‌توانند جهت تکمیل فرم‌های اعلامی به آدرس به نشانی www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات در بخش آوایی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، در بخش گروهی در رشته‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، در بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های «یاسین و الرحمن» و در بخش معارفی تخصصی در رشته‌های معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه استقبال قرآنیان از ثبت‌نام امسال بهتر از سال گذشته بود، آمار استان در رشته‌های آوایی را 719 نفر اعلام کرد و گفت: آمار شرکت‌کنندگان به تفکیک شهرستان در این بخش بدین شرح اعلام می‌شود: اراک 252 نفر، ساوه  154 نفر، زرندیه 82، تفرش 22 نفر، خمین 54 نفر، خنداب و کمیجان 41 نفر، شازند 39 نفر، آشتیان 16 نفر، دلیجان 19 نفر، محلات 23 نفر، فراهان 23 نفر.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان با بیان اینکه آزمون مرحله شهرستانی در تیرماه برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب، فراهان و آشتیان در اراک، دلیجان، خمین، محلات و شازند در خمین، ساوه، زرندیه و تفرش در ساوه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha