مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در گلوگاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4148082
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
با حضور متسابقین ۳ شهرستان شرق مازندران

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در گلوگاه برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ گلوگاه از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۱ تیرماه با حضور متسابقین از 3 شهرستان غرب استان مازندران، در امام‌زاده سیدمحمد(ع) گلوگاه خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد

حجت الاسلام عباسعلی مهدوی‌راد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرق استان مازندران در شهرستان گلوگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: استقبال خوب در ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم این دوره مسابقات، شرایطی را فراهم آورد که مسابقات رشته‌های آوایی شهرستانی این دوره از مسابقات قرآن کریم، در پنج منطقه از غرب تا شرق استان مازندران برگزار می‌شود.

مهدوی‌راد با اشاره به اینکه منطقه چهار این دوره از مسابقات در مازندران، شامل شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و نکا است. تصریح کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، چهارشنبه، ۲۱ تیرماه با حضور متسابقین 3 شهرستان شرق مازندران، در امامزاده سیدمحمد(ع) گلوگاه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف گلوگاه با بیان اینکه این دوره از مسابقات در بخش‌های آوایی انفرادی، گروهی، معارفی عمومی، معارفی تخصصی بانوان و آقایان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش آوایی انفرادی متسابقین در رشته‌های حفظ ۲۰، ۱۰، ۵ و ۳۰ جزء، قرائت قرآن کریم، ترتیل، دعاخوانی، اذان و ابتهال به رقابت می‌پردازند که رشته اذان شامل حال بانوان نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بخش گروهی این دوره از مسابقات شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی شامل ترجمه‌های سوره‌های یاسین و الرحمن است.

مهدوی‌راد در پایان ادامه داد: مسابقات در بخش معارفی تخصصی، شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است که مرحله شهرستانی آن ۲۹ تیرماه به صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha