همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» در دانشگاه شیراز برگزار شد
کد خبر: 4159975
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» در دانشگاه شیراز برگزار شد

همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» با هدف ارائه‌ تازه‌ترین دستاورد‌ها در زمینه‌ علوم انسانی و همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

همایش تحقیقات جدید علوم انسانی در دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» که با هدف ارائه‌ تازه‌ترین دستاورد‌ها در زمینه‌ علوم انسانی و همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی در دانشگاه شیراز ترتیب یافت، صبح روز گذشته، ۱۱مردادماه، در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در آیین گشایش این همایش بین‌المللی که با همکاری دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مؤسسه‌ ذکوات عراق برگزار شد؛ ده‌ها تن از پژوهشگران عرب‌زبان از کشور‌های ایران، عراق، کویت، عمان، مالزی، عربستان سعودی و فرانسه، به‌صورت حضوری و مجازی شرکت کردند.

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز در افتتاحیه‌ این همایش، ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، گزارشی از جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه شیراز در حوزه‌ی بین‌المللی ارائه کرد. 

در ادامه‌ این مراسم نیز، سیداحمد فاضل‌زاده، رئیس کتابخانه‌ منطقه‌ای و پایگاه استنادی جهان اسلام isc به معرفی فعالیت آن مجموعه و ضرورت توسعه‌ فعالیت‌های بین‌المللی کشور‌های اسلامی در حوزه‌ی علم پرداخت.

همچنین در این آیین وسام مطیری، رئیس مؤسسه‌ ذکوات عراق و محمد مرادی رئیس همایش و رئیس دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی و حسین مرعشی رئیس بخش زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز سخنرانی کردند همچنین، آقایان عجمی از عمان و کرباسی از عراق پژوهش‌های تازه‌ خود را در حوزه‌ علوم انسانی ارائه کردند.

گفتنی است، در ادامه‌ این همایش که در روز‌های ۱۱و ۱۲ مردادماه، برگزار خواهد شد، ۲۳ پژوهشگر دیگر نیز جدیدترین یافته‌های خود را به مخاطبان ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha