رقابت‌های قرآنی سازمان اوقاف در استان تهران آغاز می‌شود
کد خبر: 4162048
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
از فردا

رقابت‌های قرآنی سازمان اوقاف در استان تهران آغاز می‌شود

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از 23 مردادماه آغاز می‌شود و در دو بخش بانوان و آقایان تا 29 این ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تمامی استان‌ها از هفته‌های گذشته آغاز شده و این مرحله تا نیمه دوم شهریورماه ادامه خواهد داشت. 

در استان تهران نیز همچون سایر استان‌ها این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای آینده برگزار می‌شود. بر همین اساس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 مردادماه شاهد برگزاری این مسابقات در بخش بانوان خواهیم بود.

در روز دوشنبه 23 مردادماه در نوبت صبح رقابت‌ها در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء و در نوبت بعدازظهر نیز رقابت رشته حفظ کل قرآن کریم برپا می‌شود.

روز 24 مردادماه نیز در نوبت صبح شاهد رقابت شرکت‌کنندگان در رشته قرائت ترتیل خواهیم بود و در نوبت بعدازظهر نیز رقابت در دو رشته دعاخوانی و قرائت تحقیق برگزار خواهد شد.

رقابت‌های بخش آقایان نیز طی چهار روز از 26 تا 29 مردادماه در جریان خواهد بود. در اولین روز شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. 

در روز جمعه 27 مردادماه نیز مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دو رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود. همچنین روز 28 مردادماه نیز در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی به رقابت با هم می‌پردازند و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه رقابت در رشته قرائت تحقیق را شاهد خواهیم بود. 

در نهایت نیز فینال رشته قرائت تحقیق و برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در مرحله استانی بعدازظهر روز 29 مردادماه برگزار می‌شود. 

در بخش بانوان 90 نفر و در بخش آقایان نیز حدود 150 نفر حضور دارند.

نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، راه می‌یابند. مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد. 

مسابقات استان تهران در سالن همایش‌های هتل ارم واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار خواهد شد. طی سال‌های گذشته این مسابقات در مجتمع بصیرت واقع در شرق تهران برگزار می‌شد که مشکل دسترسی به این مکان اعتراضات برخی شرکت‌کنندگان را به دنبال داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha