تأمين خوابگاه دانشگاه فرهنگیان مساعدت مسئولان را می‌طلبد
کد خبر: 4164363
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
در چهارمحال‌وبختیاری؛

تأمين خوابگاه دانشگاه فرهنگیان مساعدت مسئولان را می‌طلبد

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با ابراز خرسندی از افزایش ظرفیت پذیرش این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید، گفت: اميدواريم با مساعدت مسئولان استان بتوانیم مشکل نبود فضای خوابگاهی دانشجویان جدید را سریع‌تر تا مهرماه رفع کنیم.

دانشگاه فرهنگیان

ذبیح‌الله کاوه، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلمان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: خوشبختانه امسال، ظرفیت ورودی‌های بومی استان در دانشگاه فرهنگیان با افزایش روبرو بوده و امسال ۲۷۹ نفر شامل ۲۰۱ دانشجوی پسر و ۷۸ دختر پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: سه پردیس مرکز شامل مرکز شهید رجایی فرخشهر، مرکز شهید باهنر و مرکز بحرالعلوم فعال هستند که در پردیس باهنر ۱۶۰ دانشجو نیازمند خوابگاه هستند اما با همکاری خوب آموزش و پرورش که ساختمان میرداماد را در اختیار دانشگاه قرار داده، خوشبختانه در زمینه اسکان دانشجویان دختر مشکلی وجود ندارد و کمبود نداریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تأکید کرد: این سه ساختمان در بضاعت دانشگاه فرهنگیان است که فرسوده هستند و ظرفیت آنها تکمیل است. 

کاوه تصریح کرد: ظرفیت اسکان پردیس بحرالعلوم واقع در چهارراه آیت‌الله طالقانی شهرکرد تکمیل است و جا ندارد و لذا در حوزه اسکان پسران با کمبود خوابگاه مواجه هستیم که در حال حاضر در تکاپوی تأمین خوابگاه برای ۲۰۱ دانشجوی پسر جدیدالورود هستیم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به تلاش‌های این دانشگاه برای رفع این مشکل و تأمین محل اسکان دانشجویان ورودی جدید، توضیح داد: رایزنی‌هایی با برخی نهادها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و کمیته امداد داشتیم که متأسفانه به نتیجه نرسید تا بتوانیم در اول مهرماه این ۲۰۱ دانشجو را که اکثراً بومی اما از مناطق دوردست استان هستند، اسکان بدهیم. 

کاوه افزود: اگرچه این افزایش ورودی‌‌های دانشگاه فرهنگیان باعث ارتقای اشتغال جوانان استان می‌شود اما کمبود فضای خوابگاهی و مکان اسکان دانشجویان معظلی است که اکنون با آن مواجهیم و باید تا اول مهرماه چاره‌ای برای رفع آن بیندیشیم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به این پرسش که چرا میزان ورودی‌های امسال این دانشگاه بر حسب ظرفیت خوابگاهی پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: واقعیت این است که دانشگاه تنها سه ساختمان در اختیار دارد ضمن اینکه در خردادماه بر اساس ظرفیت خروجی، با سازمان مرکزی قرارداد بستیم اما به یکباره رشته‌های علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره و کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی به فهرست رشته‌های پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان افزوده شد که این کاردانی ویژه جمعیت عشایر استان است.

کاوه ادامه داد: افزایش فهرست سه رشته یادشده به دانشگاه  فرهنگیان  استان در نامه‌ای به تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری به ما اعلام شد و این در حالیست که قراردادِ خردادماه ما متناسب با ظرفيت و امکانات فضای خوابگاهی نهایی شده بود و انتظار می‌رفت بر اساس همان قرارداد پذیرش دانشجوی جدید صورت بگیرد.

وی افزوده شدن فهرست رشته‌ها به دانشگاه فرهنگیان را یک فرصت بسیار خوب برای استان دانست و تأکید کرد: باتوجه به اینکه این ورودی‌ها اکثراً بومی چهارمحال‌وبختیاری هستند واقعاً حیف است که این فرصت را به دلیل نبود امکانات و فضای اسکان، از دست بدهیم که اميدواريم با مساعدت مسئولان استان بتوانیم این مشکل را سریع‌تر رفع کنیم و پذیرش دانشجو داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha