تجلیل از برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان + فیلم
کد خبر: 4167676
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

تجلیل از برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان + فیلم

عبداللطیف آل شیخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی، اسامی برندگان چهل و سومین دوره مسابقه بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم ملک عبدالعزیز را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز ملی رسانه‌های مصر، عبداللطیف آل شیخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی اسامی برگزیدگان چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم ملک عبدالعزیز را اعلام کرد.

برمبنای نتایج اعلام شده، رتبه نخست در بخش اول به ایوب بن عبدالعزیز الوهیبی از عربستان با جایزه 500 هزار ریال سعودی رسید و سعد بن سعدی سلیم از الجزایر به مقام دوم دست یافت و موفق به کسب جایزه 450 هزار ریال شد. مقام سوم با جایزه 350 هزار ریال سعودی نیز به ابوالحسن حسن نجم از چاد رسید.

در بخش دوم عمار بن سالم الشهری از عربستان موفق به کسب رتبه نخست با جایزه 300 هزار ریالی، محمد بن عدنان العمری از بحرین موفق به کسب رتبه دوم با جایزه 275 هزار ریال شد و رتبه سوم به عبدالعزیز بن مالک اطلی از سوریه با جایزه 250 هزار ریال رسید.

نفرات برتر در بخش سوم به شرح زیر بود: محمد بن ابراهیم محمد از سومالی حائز مقام اول با جایزه 200 هزار ریال، شعیب بن محمد حسن از سوئد برنده مقام دوم با جایزه 190 هزار ریال، فیصل احمد از بنگلادش حائز مقام سوم با جایزه 180 هزار ریال، محمد مفید العزه از اندونزی به مقام چهارم با جایزه 170 هزار ریالی و سراج الدین معمر کندی از لیبی موفق به کسب مقام پنجم با جایزه 160 هزار ریالی شد.

در بخش چهارم مقام اول با جایزه 150 هزار ریال به محمد غای از سنگال رسید، مقام دوم به حاتم عبدالحمید فلاح از لیبی با جایزه 140 هزار ریالی، مقام سوم با جایزه 130 هزار ریال به یاسین عبدالرحمن از اوگاندا ، مقام چهارم با جایزه 120 هزار ریال به مشفق الرحمن از بنگلادش رسید و عبدالقادر یوسف محمد از سومالی موفق به کسب مقام پنجم با جایزه 110 هزار ریالی شد.

در بخش پنجم نیز مقام اول با جایزه 65 هزار ریال به الیاس عبدو از جزیره رئونیون(جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از سرزمین‌های فرادریایی فرانسه)، مقام دوم با جایزه 60 هزار ریال سعودی به ابراهیم شهبندری از هندوستان، مقام سوم با جایزه 55 هزار ریال به مروان بن شلال از هلند و مقام سوم با جایزه 50 هزار ریال به مصطفی سناوویچ از بوسنی و هرزگوین، و مقام پنجم با جایزه 45 هزار ریال سعودی به حسیب امرالله از مقدونیه شمالی رسید.

 مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان از 9 تا 21 صفر 1445 هجری قمری(4 تا 16 شهریور) با حضور 166 شرکت‌کننده از 117 کشور جهان در مسجدالحرام برگزار شد. شرکت‌کنندگان در پنج بخش به رقابت پرداختند و مجموع جوایز این مسابقات بالغ بر 4 میلیون ریال سعودی می‌شد.

انتهای پیام
captcha