آغاز مسابقات سراسری قرآن در عربستان +عکس
کد خبر: 4191421
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

آغاز مسابقات سراسری قرآن در عربستان +عکس

مرحله نخست از مسابقات سراسری جایزه ملک سلمان بن عبدالعزیز در رشته‌های حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن ، روز گذشته، 11 دی‌ماه در تبوک آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المدینه، مرحله نخست از بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری جایزه ملک سلمان بن عبدالعزیز در مقر جمعیت خیریه حفظ قرآن کریم در تبوک و با حضور شرکت‌کنندگان دختر و پسر از استان‌های شمالی عربستان برگزار می‌شود.

این مسابقات تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.  

به گفته مدیر اداره امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی در استان تبوک، این مسابقه با هدف افزایش انگیزه و تقویت پیوند جوانان با حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم و همچنین گسترش آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله در ماه شعبان در دوره نهایی این مسابقات در ریاض شرکت خواهند کرد.

به گفته وی جوایز اختصاص یافته به این مسابقات بالغ بر 7 میلیون ریال سعودی خواهد بود. شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی این مسابقات در 6 بخش به رقابت خواهند پرداخت.  

برگزاری این مسابقات بخش مهمی از اقدامات وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان در راستای افزایش فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود که همواره به‌عنوان یکی از اهداف مهم این وزارت عنوان شده است.

 

انتهای پیام
captcha