نماد شیعه نصرت کردن اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4195834
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

نماد شیعه نصرت کردن اهل بیت(ع) است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محور هدایت روی زمین ائمه اطهار(ع) هستند و شیعه نمادی دارد که آن هم نصرت کردن اهل بیت(ع) است.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که امروز 4 بهمن ماه در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد در خصوص جایگاه این جشنواره در متن دانشگاه اظهار کرد: واقعیت این است که دانشگاه دیروز دانشگاه علم بود، لذا اینجا به دنبال لغت اسلام بر سر در دانشگاه بودیم، اساساً دانشگاه  از زمانی که به ایران وارد شد با بنیانگذاری غلط دین ستیزی و تقلید علمی وارد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سه ساحت دارد بیان کرد: ساحت اول دانشگاه قبل از علم یعنی فرهنگ است، ساحت دوم علم و ساحت سوم فناوری است و اما مرکز این سه ساحت نیز تقویت قوه عاقله است. ما بلدیم در حوزه علم چگونه عمل کنیم، از آغاز مهر و انتخاب واحد گرفته تا برگزاری کلاس‌ها و امتحانات و پایان ترم که این همان جریان آموزش علم است، اما قاعده کار فرهنگی چیست؟ اگر فرهنگ هم ساحتی از ساحات دانشگاه است تقویم فرهنگ کجاست و سال تحصیلی چگونه می‌خواهد خود را برای فرهنگ آراسته کند.

 طهرانچی بیان کرد: کار فرهنگ با علم تفاوت دارد، فرهنگ ارزش‌آفرین است و دال مرکزی می‌خواهد. کجا باید به دنبال کار فرهنگی بود و اساس کار فرهنگی حول چه محوری است، در غرب می‌گویند کار فرهنگی برای یکپارچگی اجتماعی و ارتقاء شهروندی است، اما ما باید یکپارچگی اجتماعی را از کجا باید بجوییم، غیر از اینکه پیامبر اسلام(ص) تنها پیامبری بود که اجر خواست و آن هم یکپارچگی اجتماعی بعد از او حول مؤدت ذی‌القربی بود.

وی ادامه داد: دال مرکزی فرهنگ، مؤدت ذی‌القربی است، ما شیعه هستیم، اما وظیفه ما چیست؟ ما در این خصوص به صاحب امشب توسل می‌کنیم، امیرالمؤمنین(ع) فرمود: خداوند در زمین ما را انتخاب کرد و زمانی که آدم از بهشت رانده شد در وسوسه شیطان به پنج تن آل عبا متوسل شد.محور هدایت روی زمین ائمه اطهار(ع)  هستند و شیعه نمادی دارد که آن هم نصرت کردن ائمه اطهار(ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فرهنگ در گام اول جریان‌سازی می‌خواهد، در گام بعد گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی، نهادسازی، نماسازی و آخر کلام رفتارسازی می‌خواهد، اما جریان‌سازی باید بر اساس شعار باشد، چرا که اگر شعار نداشته باشیم به شعور نمی‌رسیم.

طهرانچی تصریح کرد: جشنواره امامت و مهدویت برنامه دانشگاه است و این ماه که با ولادت آغاز و و با اعتکاف دانشجویی رونق گرفته و به مبعث حضرت رسول (ص) و اعیاد شعبانیه می‌رسد، لذا در تقویم ما این جریان‌سازی امامت و مهدویت‌محور که در متنش بنیان انقلاب اسلامی است از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظهور و بروز بسیاری از برنامه‌ها، پیش نشست‌ها و همایش‌ها در این تقویم است و با این مورد جریان‌سازی می‌شود. جریان فرهنگی دانشگاه را قوام داد و خدا را شاکریم که ما توفیق به ولایت امیرالمومنین(ع) یافتیم و این شیعه بودن به نصرت اهل بیت(ع) ، شاد بودن در شادی و حزین بودن در حزن اهل بیت(ع) را داریم، لذا هر چه در مقوله فرهنگ، علم  و فناوری انجام می‌شود باید فرهنگ امامت‌مدار باشد.

انتهای پیام
captcha