افتتاح نوزدهمین دوره جایزه بین‌المللی حفظ قرآن الجزایر
کد خبر: 4198210
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

افتتاح نوزدهمین دوره جایزه بین‌المللی حفظ قرآن الجزایر

نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در الجزایر روز یکشنبه 4 فوریه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاذاعة الجزائریة، فعالیت نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه حفظ قرآن کریم الجزایر که به همت عبدالمجید تبون، رئیس جمهور، برگزار می‌شود، یکشنبه 4 فوریه 2024 میلادی در الجزیره آغاز شد.

افتتاحیه نوزدهمین دوره جایزه بین المللی حفظ قرآن الجزایر زیر نظر یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر برگزار شد و محمد حسونی، مشاور رئیس جمهور در امور دینی و مدارس قرآنی و تعدادی از اعضای هیئت دولت و مسئولان تعدادی از دستگاه‌های ملی و تعدادی از نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف در الجزایر نیز در آن شرکت داشتند.

فعالیت‌های مربوط به این مسابقه در چهار روز (از 4 تا 7 فوریه) ادامه خواهد داشت و با تجلیل از سه برگزیده برتر در مراسمی رسمی که به مناسبت شب مبارک اسراء و معراج برگزار می‌شود، به پایان می‌رسد.

جایزه حفظ و تجوید قرآن کریم الجزایر در سال 2004 آغاز به کار کرد. این مسابقه ویژه حافظان زیر 25 سال است و کسانی در آن شرکت می‌کنند که در دوره‌های قبل رتبه‌های اول تا سوم را کسب نکرده باشند. همچنین قاریان شناخته شده یا قاریان حرفه‌ای مجاز به شرکت در این مسابقه نیستند.

بیش از 40 کشور از جهان عرب و اسلام در مرحله مقدماتی این دوره که بین 21 تا 23 ژانویه گذشته برگزار شد، شرکت کردند و 20 شرکت کننده مرد و زن به مرحله نهایی راه یافتند که از جمله آ‌ن‌ها یوسف عبدالرحمن نماینده الجزایر بود.

هیئت داوران این مسابقه به ریاست شیخ حسین وعلیلی از الجزایر، شامل دو داور بین‌المللی است: دکتر تقی‌الدین التمیمی از فلسطین که در حال حاضر سمت ریاست گروه ادبیات و علوم تربیتی در دانشگاه تکنولوژی فلسطین را بر عهده دارد و همچنین شیخ اسلام بن فوزی داشکین از فدراسیون روسیه که سمت مفتی ایالت پنزا را برعهده دارد و عضو مجلس شورای مفتیان روسیه است.

انتهای پیام
captcha