مجمع فنی قرآن در عربستان آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 4198439
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

مجمع فنی قرآن در عربستان آغاز به کار می‌کند

مجمع فنی قرآن کریم در ریاض پایتخت عربستان سعودی هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، مجمع فنی قرآن یکشنبه هفته آینده در ریاض پایتخت عربستان، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این اولین مجمع علمی، تخصصی برای بحث در مورد فناوری‌های نوین و به کارگیری آن‌ها در خدمت به قرآن کریم است.

این مجمع با هدف به کارگیری فناوری‌های نوین و نوظهور برای تسهیل در تلاوت، حفظ و مرور قرآن با حضور جمعی از کارشناسان، متخصصان و دانشگاهیان برگزار می‌شود و همچنین تعدادی از تجربیات موفق در زمینه قرآن دیجیتال بررسی می‌شود.

برگزاری این مجمع در شرایطی است که عربستان سعودی شاهد رویدادها و مجامع علمی بسیاری در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف برای ارتقای جایگاه علمی این کشور و پیشگامی آن در جهت خدمت به قرآن کریم و در زمینه‌های مختلف فنی است.

گروهی نخبه از دانشگاهیان عربستان سعودی با ارائه مقالات علمی در چندین زمینه فنی تخصصی مانند فناوری‌های بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و موضوعات دیگر در این مجمع شرکت خواهند کرد.

این مجمع همچنین شاهد امضای چند تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرف‌های شرکت کننده در مجمع در زمینه توسعه بسترهای قرآنی و سرمایه‌گذاری در خصوص فرصت‌های امیدوارکننده در این بخش خواهد بود.

پایتخت عربستان سعودی هفته گذشته شاهد برگزاری همایش چالش برنامه‌های کاربردی قرآنی بود که در آن بیش از هزار و 800 برنامه‌نویس و متخصص هوش مصنوعی از بیش از 42 کشور جهان در آن شرکت کردند و درخصوص ارائه پلتفرم‌های نوآورانه برای خدمت به قرآن کریم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام
captcha