«طرح ولایت» دانشجومعلمان چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4201091
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

«طرح ولایت» دانشجومعلمان چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

مراسم اختتامیه دور اول و افتتاحیه دور جدید «طرح ولایت دانشجویان» دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با حضور نماینده ولی‌فقیه و به‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

افتتاحیه طرح ولایت دانشجومعلمان چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان عصر روز گذشته، یکم اسفندماه در مراسم اختتامیه دور اول و افتتاحیه دور جدید «طرح ولایت» دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام نورانی و با برکت شعبان‌المعظم و با اشاره به اینکه شما جوانان دانشجو از برکات معنوی این ایام استفاده می‌کنید، اظهار کرد: شما جوانان در این دوره معرفتی با موضوع ولایت شرکت دارید و باید در این فرصت بتوانید با عمق مفهوم ولایت آشنا شوید و مفهوم واقعی آن‌را درک کنید.

وی با ذکر اینکه مفهوم واقعی ولایت جز توحید نیست، ادامه داد: ولایت یعنی گرایش به خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) و نیز، تهذیب و خودسازی به‌ویژه اینکه شما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای یک رسالت عظیم و یک وظیفه نبوی خود را مهیا می‌کنید. رسالت معلمی بدون تهذیب محال است و حق مطلب ادا نمی‌شود همچنان که وجود نازنین پیامبر(ص) با اینکه معصوم بودند، ۴۰ سال در غار حراء عبادت داشتند، خلقیات نیکو و مردم‌داری را تمرین کردند و بعد در میان مردم این خلق حسنه را به منصه ظهور رساندند که اینها از ضرورت‌ها و بایدهای کار معلمی است.

چرایی و چیستی «طرح ولایت»

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در تبیین ماهیت «طرح ولایت»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مرحوم علامه مصباح را «استاد فکر» نامیدند زیرا این علامه تنها کسی در تاریخ اسلام بود که توانست عصاره اندیشه دینی را مهندسی کند و در اختیار انسان قرار دهد؛ یعنی انسان از کجا باید شروع و در کجا تمام کند تا اندیشه اجتماعی داشته باشد و این اندیشه را بتواند امتداد دهد.

وی ادامه داد: برکات طرح ولایت باعث شده است تا این طرح را با هر تعداد مخاطب ادامه داده و در استان پیگیری کنیم؛ برنامه‌هایی نیز ذیل این طرح برگزار می‌شود که از جمله اردوی کوهرنگ، کرمان یا دیگر مناطق و ... برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. یک دوره نیز با حضور اساتید در قم ویژه این دانشجویان پسر و دختر برگزار خواهد شد. 

طاهری تصریح کرد: تلاش شده است تا اندیشه طرح ولایت امتداد یابد و جمعی از بانوان بعد از شرکت در این طرح آن‌را رها نکردند بلکه در شبکه حاج‌قاسم، به‌عنوان مربیان برنامه دخترخاله‌ها به فعالیت مشغول شدند که خاصه یک مطالعه با موضوع الگوی سوم زن مسلمان ایرانی انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: کلاس‌های دوره جدید طرح ولایت ویژه دانشجومعلمان دختر و پسر از هفته قبل آغاز شده است و ادامه دارد.

یادآور می‌شود، در مراسم اختتامیه دور اول و افتتاحیه دور جدید طرح ولایت دانشجومعلمان چهارمحال‌وبختیاری، گواهی‌نامه پایان دوره این طرح به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha