درخواست سخنگوی انصارالله یمن برای انحلال اتحادیه عرب
کد خبر: 3922244
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

درخواست سخنگوی انصارالله یمن برای انحلال اتحادیه عرب

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش «انصارالله» یمن، در پی موضع ذلت‌بار اتحادیه عرب نسبت به مسئله فلسطین، انحلال و سرنگونی این اتحادیه را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المسیره نت»، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت: اتحادیه عرب به مرحله‌ای رسیده که منکر مسأله فلسطین می‌شود، این در حالی است که موضوع فلسطین ماهیت تأسیس این اتحادیه بوده است.
 
وی افزود: اگر اتحادیه عرب در میدان عمل نمی‌تواند کاری کند، موضع حداقلی خود مبنی بر محکومیت و رد کردن را حفظ کند.

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه ناکامی اتحادیه عرب در محکومیت سازش دولت امارات با رژیم صهیونیستی را به منزله پایان عمر این اتحادیه دانست و تأکید کرد: اتحادیه عرب دیگر کارایی ندارد و به مجمعی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه از فلسطینیان خواست تا دیگر از کانال اتحادیه عرب به دنبال خواسته‌های خود نباشند، چرا که به اتحادیه‌ صهیونیست‌ها تبدیل شده و در خدمت طرح آمریکاست.

سخنگوی انصارالله یمن در ادامه از خطیب مسجدالحرام انتقاد کرد و گفت: از مسائل عجیب اینکه خطیب مسجدالحرام از منبری که باید در دفاع از حق سخن بگوید، خطابه‌ای سرشار از کذب و دروغ و گمراهی ارائه می‌کند و از داشتن منافع مشروع با رژیم صهیونیستی سخن می‌راند.
 
وی در ادامه به تداوم ائتلاف متجاوز سعودی به یمن اشاره کرد و گفت: ما از هر اقدامی که منجر به توقف تجاوز، محاصره و حرکت به سمت راه‌حل سیاسی باشد، استقبال می‌کنیم.
 
واکنش وزارت خارجه یمن به موضع اتحادیه عرب
 
وزارت خارجه یمن نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه عرب فقط باعث ناکامی ملت‌های اسلامی و کانون مخدوش کردن مواضع و مطالبات والای آنان شده است.
 
وزارت خارجه دولت صنعا ضمن محکومیت شکست مداوم اتحادیه عرب در دفاع از آرمان فلسطین، تصریح کرد: موضع منفی این اتحادیه در راستای همراهی بسیاری از کشورها با این طرح‌های خصمانه است که دشمن صهیونیستی با جرأت تمام و بدون هیچ گونه ترس و نگرانی، آن را مطرح می‌کند.
 
در این بیانیه تأکید شد که موضع یمن در قبال مظلومیت فلسطین، اصولی و ثابت است و این کشور در مبارزات مشروع ملت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور، در کنار این ملت قرار خواهد داشت.

واکنش دفتر سیاسی انصارالله

براساس گزارش المیادین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به نتایج نشست شورای اتحادیه عرب که روز چهارشنبه برگزار شد، اعلام کرد که اتحادیه عرب صرفا به شیپور تبلیغاتی بی‌ارزشی برای ریاض و ابوظبی تبدیل شده تا دستورکارهای مشکوک را که هیچ ارتباطی به عربیت ندارند، اجرایی کنند.

اتحادیه عرب در نشست روز چهارشنبه خود بر سر پیش‌نویس قطعنامه فلسطین برای مخالفت با توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات به توافق نرسید و از صدور بیانیه‌ای در محکومیت توافق امارات و اسرائیل امتناع کرد و به جای پرداختن به این موضوع، به ترکیه و ایران حمله کرد. 
انتهای پیام
captcha