پوشش بخش مهمی از قاب فرهنگ و تمدن هر ملت است
کد خبر: 4032400
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور:

پوشش بخش مهمی از قاب فرهنگ و تمدن هر ملت است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور اظهار کرد: لباس و پوشش، عنصری از عناصر مهم فرهنگ و تمدن یک ملت است و اگر فرهنگ و آداب یک ملت را قاب تمام‌نمای ارزش‌ها و هنجارهای یک ملت تلقی کنیم، قطعاً پوشش و لباس بخش مهم این قاب زیبا و چشم‌نواز است.

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس چارقد، گفت: لباس و پوشش، عنصری از عناصر مهم فرهنگ و تمدن یک ملت است و اگر فرهنگ و آداب یک ملت را قاب تمام‌نمای ارزش‌ها و هنجارهای یک ملت تلقی کنیم، قطعاً پوشش و لباس بخش مهم این قاب زیبا و چشم‌نواز است، و هر کدام از بخش‌ها و عناصر، تعیین‌کننده فرهنگ و تمدن یک ملت هستند که در جای خود، در خور تأمل و اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه حیات و مَمات و ظهور و افول تمدن‌ها به حفظ عناصر شکل‌دهنده وابسته است که بی‌تردید پوشش و لباس یکی از مهم‌ترین قطعات این قاب است، بیان کرد: برگزاری جشنواره چارقد یک نوع احیاگری در عرصه فرهنگ است که برای اهالی فرهنگ و هنر جای تقدیر و تحسین دارد، چراکه جوانان ما را با فرهنگ اصیل و پوشش آشنا می‌کند و ایجاد‌کننده شغل برای اهل ذوق و پوشش است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه فرهنگ‌سازی می‌تواند برخی از توطئه‌های فرهنگی دشمن را خنثی کند، گفت: عنوان «چارقد» نامی زیبا و دلنشین برای این جشنواره است و در عین حال عنوان اصیل و فارسی ایرانی است؛ پاسداشت زبان فارسی جزء ذاتی رسالت اهالی فرهنگ است.

وی ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر در برگزاری این جشنواره، بیان کرد: بناست ضمن پیگیری با نهادهای مربوطه، آثار ارزشمندی در حوزه مدل لباس ایرانی به‌منظور ترویج این فرهنگ اصیل در مناطقی از کشور همچون خراسان، کرمان، یزد و ... به نمایش گذاشته شود.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای «چارقد» امروز، 10 بهمن‌ماه با معرفی نفرات برگزیده در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی واحد خراسان‌جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha