معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای چارقد در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4032413
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای چارقد در خراسان‌جنوبی

جشنواره منطقه‌ای چارقد در خراسان‌جنوبی برگزیدگان خود را شناخت.

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای چارقد در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای «چارقد» امروز، 10 بهمن‌ماه با معرفی نفرات برگزیده و با سخنرانی مجازی جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی واحد خراسان‌جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی قرائت شد. بخشی از این بیانیه به این شرح است:

«امید است طراحان و هنرمندان عرصه مد و لباس با توجه به اهمیت اصالت و هویت پوشش‌های ایرانیمان بتوانند این گنجینه ارزشمند را دریافته و به آیندگان منتقل کنند. از این‌رو با تشکر از همه طراحان و هنرمندانی که آثارشان پاسخی شایسته به فراخوان جشنواره منطقه‌ای چارقد بود ضمن بررسی تصایر بخش‌های لباس اجتماع، لباس مفهومی و همچنین مقالات ارسالی براساس معیارها و ضوابط تعیین شده از مجموع آثار دریافتی هشت طرح و یک مقاله به‌عنوان آثار منتخب درنظر گرفته شد که ضمن رعایت اصول تخصصی، طراحی، ایده‌پردازی و نهایتا ارائه نهایی نگاهی ویژه به نوآوری‌ها و جذابیت‌های طرح و مدل متناسب با فرهنگ غنی ایرانی داشته‌اند.

امید است با تشویق و ترغیب نسل جوان و حمایت از طرح‌های اسلامی ایرانی بتوانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این هنر ارزشمند در جامعه باشیم.»

در این جشنواره با نظر هیئت داوران، در بخش طراحی لباس اجتماع زینب حبیبی نفر اول، ساره خراشادی‌زاده نفر دوم، فاطمه قوی نفر سوم و  مریم بهدانی و حکیمه سالارفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش طراحی لباس مفهومی نیز فخری کریمی‌نژاد نفر اول، زهرا حافظ شیری از خراسان رضوی نفر دوم و زینب حبیبی نفر سوم شناخته شدند. همچنین در بخش دانشگاهی(مقاله) سحر صابری‌پور به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

یادآور می‌شود، جشنواره منطقه‌ای «چارقد» با هدف معرفی پوشش محلی و قومیت منطقه شرق کشور، ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی، ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه، ترغیب و تشویق هنرمندان دانشجو به خلق تصاویر زیبا بر روی لباس‌های سنتی و مدرنیته منطقه، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری دانشجویان و شناسایی افراد مستعد و معرفی آن مراکز تولید، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دست‌یابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان حوزه مد و لباس منطقه و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه، ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی مخاطبان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در صنعت پوشاک بومی و ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی منطقه از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha