برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در فارس اعلام شد
کد خبر: 4156393
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰

برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در فارس اعلام شد

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال حول شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد گودرزی، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارسحجت‌الاسلام و المسلمین محمد گودرزی، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با یادآوری اینکه هر ساله با شروع ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز آغاز می‌شود، گفت: برنامه‌های امسال حول شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» اجرا خواهد شد.

وی، سیاست کلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در هفته بزرگداشت این فریضه واجب دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی ایام محرم در راستای تکریم فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، تقویت ارتباط با افکار عمومی و مواجه رسانه‌ای با اقدامات دشمنان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و تبین مواضع و رویکرد‌های ستاد در دوره جدیدی و تقویت زمینه مشارکت همگانی در زمینه اجرای این فریضه واجب الهی از رویکرد‌های ستاد در این هفته است. 

گودرزی در ادامه در تشریح برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در فارس تصریح کرد: طی این ایام فعالان امر به معروف و نهی از منکر  استان فارس در عرصه‌های مختلف معرفی و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: همچنین در این هفته راهپیمایی و تجمع تجدید میثاق با آرمان‌های سیدالشهدا (ع) با حضور آحاد مختلف مردم برگزار می‌شود و از ظرفیت موکب‌های برپا شده در سطح شهر‌ها در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر استفاده خواهد شد.

‌معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، رسانه و تولیدات دیجیتال را یکی از ابزار‌های تبلیغ و احیای این فریضه واجب فراموش شده است، عنوان کرد و ادامه داد: در راستای نشر و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در این هفته محتوای دیجیتال و رسانه‌ای توسط ستاد جهت انتشار در شبکه‌های مجازی تولید می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه کلاس آموزشی و توجیهی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مبلغان، مداحان و وعاظ استان فارسی در گردهمایی «طلائیه‌داران تبلیغ» برگزار شده است، اظهار کرد: نشست با ائمه جماعت مساجد ۱۲ گانه شیراز در راستای هم‌اندیشی و راهکار‌های اجرایی امر به معروف در مساجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم دینی اجرا شده است و در شهرستان‌ها نیز این نشست با محوریت ائمه جمعه برگزار می‌شود. 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تصریح کرد: گردهمایی دبیران دستگاه‌های اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات فارس شکل خواهد گرفت و فعالان امر به معروف در نماز جمعه این هفته حضور خواهند یافت.

وی از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با حضور نخبگان، اساتید دانشگاهی و حوزوی در این دهه خبر داد و گفت: استان فارس دارای ۵ شهید امر به معروف و نهی از منکر است و در این دهه، شهید شاخص سال امر به معروف استان فارس معرفی خواهد شد. 

‌معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس افزود: بخش آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سالیان گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد اما با رویکرد جدید ستاد، نهضت آموزش همگانی ویژه نخبگان و آحاد مردم به صورت حضوری و مجازی شکل گرفته و تاکنون بیش از یک هزار نفر طی سه ماه گذشته در دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ستاد استان فارس شرکت کردند.

گودرزی در خصوص حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: مطابق قانون معاونت قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با استفاده از وکلای ماهر از آمران به معروف و ناهیان از منکری که در چارچوب قانون به انجام این فریضه مهم بپردازند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha